رهبر کره شمالی: روسیه در نبرد علیه امپریالیست پیروز می‌شود

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اظهار کرد که روسیه در نبرد علیه نیروهای متخاصم پیروز خواهد شد.

رهبر کره شمالی: روسیه در نبرد علیه امپریالیست پیروز می‌شود

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون رئیس این کشور اظهار کرد که روسیه در نبرد علیه نیروهای متخاصم پیروز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد این اظهارات کیم جونگ اون با تمرکز بر اوکراین و حامیان غربی اش مانند آمریکا بیان شده است.

کره شمالی ارتباطی نزدیک با کرملین دارد و پس از تهاجم روسیه به اوکراین همواره از مسکو پشتیبانی کرده است.

این خبرگزاری به نقل از کیم اظهار کرد ما بهترین و صمیمانه ترین آرزوها را برای ارتش روسیه و مردم این کشور به دلیل نبرد مقدسشان برای احیای صلح جهانی داریم.

رئیس کره شمالی همچنین امروز سالگرد روز پیروزی را به پوتین تبریک گفت.

مردم روسیه در این روز پیروزی کشورشان بر نازی های آلمان در سال 1945 را گرامی می دارند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم گرامی داشت این روز گفت: ما به حمایت از استقلال کشور و ثبات در منطقه ادامه خواهیم داد.     

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مراسم رژه نظامی در مسکو به مناسبت "روز پیروزی" یادآور شد که جنگی دوباره علیه این کشور در جریان است، ولی روسیه که تروریسم را دفع کرده، در حال دفاع از ساکنان دونباس است، می‌تواند امنیت خود را تضمین کند.

پوتین همچنین یادآور شد که در روسیه "هیچ تمایلات غیردوستانه و جنگ افروزانه‌ای چه در غرب و چه در شرق کشور" وجود ندارد. به گفته وی، روسیه، مانند اکثریت قریب به اتفاق مردم روی کره زمین،خواهان "آینده ای صلح آمیز، آزاد و با ثبات هستند".

وی همچنین این نکته را مورد توجه قرار داد که مخالفان روسیه در تلاشی جدید برای نابودی آن، "اذهان نئونازی را از سراسر جهان" جمع کردند. در تعدادی از کشورها، بناهای یادبود سربازان اتحاد جماهیر شوروی در حال تخریب است، فرقه ای از نازی‌ها و همدستان آنها ایجاد شده و آنها سعی دارند خاطره قهرمانان واقعی سربازان روس را پاک کرده و آنها را متجاوز جلوه دهند. به عقیده وی، این گونه هتک حرمت به کهنه سربازان و قربانیان نسل پیروز در جنگ جهانی دوم یک جنایت است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها