نخست وزیر اسرائیل:

باید از تشدید تنش‌ در چند جبهه پرهیز کنیم/ رویارویی با حماس و حزب الله در میانه تشدید خشونت داخلی امکان‌پذیر نیست

نخست‌وزیر اسرائیل خواهان پرهیز از تشدید تنش‌ها در چندین جبهه است و تاکید دارد کشاندن اسرائیل به رویارویی با حماس و حزب الله در میانه تشدید خشونت داخلی امکان‌پذیر نیست.

باید از تشدید تنش‌ در چند جبهه پرهیز کنیم/ رویارویی با حماس و حزب الله در میانه تشدید خشونت داخلی امکان‌پذیر نیست

روزنامه «تایمز آف» اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل خواهان پرهیز از تشدید تنش‌ها در چندین جبهه است و تاکید دارد کشاندن اسرائیل به رویارویی با حماس و حزب الله در میانه تشدید خشونت داخلی امکان‌پذیر نیست.

روزنامه اسرائیلی تایمز آف افزود: نتانیاهو در نشست مشورتی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «ایلی کوهین» وزیر امور خارجه، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی، «رون دیرمر» وزیر امور راهبردی و مقامات عالی رتبه امنیتی اسرائیل گفته است: اسرائیل با توجه به ناآرامی‌های داخلی شدید ناشی از طرح اصلاحات قضایی باید از کشیده شدن به رویارویی و درگیری در سطح گسترده پرهیز کرده و بر یک جبهه تمرکز کند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، نتانیاهو در این نشست افزوده است: اختلافات قابل توجهی در داخل بر سر مسائل مختلف وجود دارد، ما با چالش‌هایی در همه جا-اپوزیسیون و خیابان- مواجه هستیم لذا باید از اختلافات غیر ضروری در داخل دولت پرهیز کینم، ائتلاف حاکم نیاز به نشان دادن قدرت و وحدت دارد.

در همین رابطه، بن گویر و وسموتریتش پیش از این به شدت از واکنش اسرائیل به حملات فلسطینی‌ها انتقاد کرده و خواهان اتخاذ اقدامات قاطعانه‌تر شده و بن گویر تصریح کرده بود اگر دولت واکنش لازم به فلسطینی‌ها را ندهد، دولت را ترک خواهد کرد، وسموتریتش هم خطاب به حامیان خود گفته بود که صبر وی در سایه تعامل ضعیف دولت با حملات فلسطینی‌ها در حال تمام شدن است.

روزنامه تایمز آف درباره جزئیات نشست وزرا و مسئولان امنیتی اسرائیل نوشت: موساد خواهان حملات علیه حزب الله و حماس شده اما وزرای دولت از موضع ارتش در تمرکز بر پاسخگویی به حماس حمایت کرده و تاکید کردند اکنون به مصلحت اسرائیل نیست که عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز کرده و باید به واکنش دقیق به راکت‌پراکنی‌ها تمرکز کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مسئولان امنیتی بلندپایه اسرائیلی خطاب به وزرای دولت گفتند حزب الله اقداماتی برای نشان دادن عدم مسئولیت خود در شلیک موشک‌ها اتخاذ کرده است.

سایت اکسیوس هم نوشته : «حزب الله پیامی از طریق میانجی‌های بین المللی به اسرائیل فرستاده که در این حمله دست نداشته و اطلاعی هم از آن در اختبار نداشته است.»

به نوشته اکسیوس، اسرائیل تلاش می‌کند تا از تشدید تنش با حزب الله خودداری کند چرا که از گسترش جنگ و رسیدن موشک‌های حزب الله به شهرهای اسرائیل و درگیری مستقیم با این گروه بیم دارد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها