کرملین: حکم بازداشت پوتین بی‌ارزش و بی‌معنی است

کرمیلن حکم دادگاه کیفری بین‌المللی برای بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را ظالمانه، بی‌ارزش، بی‌معنی و بی‌اعتبار توصیف کرده است.

کرملین: حکم بازداشت پوتین بی‌ارزش و بی‌معنی است

به گزارش رویترز، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین جمعه گفت که سوالات زیادی درباره حکم «ظالمانه و غیرقابل قبول» دادگاه کیفری بین‌المللی وجود دارد و روسیه مانند بسیاری دیگر از کشورها صلاحیت قضایی و حقوقی این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: هر گونه تصمیمی از این نوع، از دیدگاه فدراسیون روسیه بی‌ارزش و بی‌اعتبار است.

پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین به کشورهایی که صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی را پذیرفته‌اند، سفر خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: چیز دیگری برای اضافه کردن به این موضوع ندارم. این همه چیزی است که ما می‌خواهیم بگوییم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: دستورالعمل‌های احتمالی دستگیری توسط دادگاه کیفری بین‌المللی از نظر قانونی برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد.

دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه پوتین و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم کرد.

روسیه در سال ۲۰۰۰ اساسنامه رم را که پایه‌گذار دادگاه کیفری بین‌المللی است، امضا کرد اما بعنوان عضو این دادگاه هرگز آن را تصویب نکرد و سرانجام در سال ۲۰۱۶ امضای خود را پس گرفت.

به نوشته رویترز، روسیه در آن هنگام بدلیل ضمیمه کردن شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ و کارزار حملات هوایی در سوریه تحت فشار بین‌المللی بود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها