ادعای اوکراین و روسیه درباره تحمیل صدها کشته به یکدیگر در باخموت

ارتش‌های اوکراین و روسیه می‌گویند که صدها نفر از نیروهای مقابل را طی بیست‌وچهار ساعت گذشته در نبرد برای باخموت از پای درآوردند.

ادعای اوکراین و روسیه درباره تحمیل صدها کشته به یکدیگر در باخموت

در ادامه نبرد سنگین میان نیروهای روسیه و اوکراین برای کنترل بر شهر راهبردی «باخموت»، طرفین از تحمیل صدها کشته به یکدیگر در این منطقه خبر دادند.

ارتش‌های اوکراین و روسیه روز یکشنبه گفتند که صدها نفر از نیروهای مقابل را طی ۲۴ ساعت گذشته در نبرد برای باخموت از پای درآوردند.

«سرهی چرواتی» سخنگوی ارتش اوکراین مدعی شد که ۲۲۱ نیروی وابسته به روسیه در باخموت کشته و بیش از ۳۰۰ نفر از آنها نیز زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ۲۱۰ نظامی اوکراینی در بخش وسیع‌تر خط مقدم در منطقه دونتسک کشته شدند. شهر دونتسک شرقی که اکنون تقریباً متروکه شده، محل یکی از خونین‌ترین و طولانی‌ترین نبردهای دو طرف در یک سال قبل بوده است.

طبق این گزارش، رکن اطلاعات ارتش انگلیس نیز اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی خصوصی واگنر از روسیه، کنترل بیشتر بخش شرقی باخموت را به دست گرفته است.

این در حالی است که اوکراین اصرار داشت که جنگ در باخموت ادامه دارد و در حال مقابله نیروهای روسی است.

در بیانیه اطلاعات ارتش انگلیس آمده است: «با عبور رودخانه از میان برخی از زمین‌های باز، این منطقه به یک منطقه کشتار تبدیل شده است، که احتمالاً آن را برای نیروهای واگنر که تلاش می‌کنند به حمله مستقیم خود به سمت غرب ادامه دهند، بسیار چالش‌برانگیز می‌سازد».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اذعان کرده بود که نمی‌توان احتمال سقوط این شهر در چند روز آینده را رد کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها