نخست‌وزیر ایتالیا با قطار وارد اوکراین شد

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا یک روز بعد از پایان سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف، روز سه شنبه (امروز) به پایتخت اوکراین رفته است.

نخست‌وزیر ایتالیا با قطار وارد اوکراین شد

در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های غربی و اوکراینی از پایتخت‌های یکدیگر، نخست‌وزیر ایتالیا هم خود را به کی‌یف رسانده است.

در شرایطی که سفر یک روزه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف در آستانه یکسالگی جنگ اوکراین همچنان خبرساز است، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا با قطار به پایتخت اوکراین رفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی جورجیا ملونی اعلام کرد که نخست‌وزیر ایتالیا در سف به کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار خواهد داشت.

ملونی در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ کار خود را به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا آغاز کرد. کابینه ائتلافی این کشور شامل احزاب حامی روسیه است و اعضای ارشد آن بارها در حمایت از پوتین و انتقاد از زلنسکی صحبت کرده بودند.

نخست‌وزیر ایتالیا پیشتر به کرات گفته بود که برای نشان دادن حمایت این کشور از اوکراین در نظر دارد به کی‌یف سفر کند.

ایتالیا به عنوان یکی از اعضای ناتو کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین انجام داده و موافقت خود را برای تولید مشترک سامانه پدافندی مشترک با فرانسه برای ارسال به اوکراین ابراز کرده بود.

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا روز دوشنبه (دیروز) در ورشو پایتخت لهستان حضور داشت و امروز با قطار خود را به کی‌یف پایتخت اوکراین رسانده است.

وی طی نشست خبری در ورشو گفته بود: «ما حمایت مالی، نظامی، بشردوستانه و غیرنظامی را به کی‌یف ارائه کرده‌ایم و اوکراین مطمئنا می‌تواند روی ایتالیا حساب کند».

خانم ملونی رهبری حزب دست راستی «برادران ایتالیا» را برعهده دارد و از زمان نخست‌وزیر شدن تلاش کرده خود را از مواضع حمایتی اعضای ارشد کابینه ائتلافی در قبال روسیه جدا کند.

«ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا رهبر حزب دست راستی «لیگ» و یکی از اعضای ارشد کابینه این کشور است که در گذشته چند بار از ولادیمیر پوتین تعریف و تمجید کرده و حتی یک بار پیراهن منقش به چهره پوتین را پوشیده بود.

«سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر اسبق و با سابقه ایتالیا هم یکی دیگر از اعضای کابینه ائتلافی این کشور است. او طی ماه‌های اخیر چند بار در حمایت از پوتین و در انتقاد از زلنسکی موضعگیری کرده است.

سفر ملونی به کی‌یف در شرایطی انجام شده که ژوئن سال ۲۰۲۲ «ماریو دراگی» نخست‌وزیر وقت این کشور به همراه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان سفری مشترک به اوکراین انجام دادند.

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا چندی قبل ضمن متهم‌کردن روسیه به نداشتن تمایلی برای انجام مذاکره با اوکراین، تداوم حمایت نظامی از کی‌یف را ضروری دانست.

به گفته او، حمایت از اوکراین ارزشش را دارد، زیرا شانس بازگرداندن طرف‌ها به میز مذاکره فقط با توازن نیروها در میدان نبرد حاصل می‌شود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها