اتهام‌زنی جمهوری آذربایجان علیه ایران درباره حادثه حمله به سفارت این کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد طرف ایرانی قصد ندارد گام‌های مشخص در ارتباط با حمله مسلحانه اخیر به سفارت باکو در تهران بردارد.

اتهام‌زنی جمهوری آذربایجان علیه ایران درباره حادثه حمله به سفارت این کشور

آیخان حاجی‌زاده در نشست خبری اختصاصی درباره جزئیات حمله مسلحانه اخیر در سفارت این کشور در تهران، به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد «طرف ایرانی قصد ندارد گام‌های مشخص در ارتباط با حمله تروریستی به سفارت جمهوری آذربایجان بردارد». 

در ادامه تنش‌زایی جمهوری آذربایجان در روابط با ایران به بهانه حمله اخیر به سفارت این کشور در تهران، به‌رغم آن که انگیزه عامل این حمله شخصی اعلام شد، این مقام جمهوری آذربایجان گفت: نمی‌توانیم از قبل بگوییم اگر ایران همچنان هیچ کاری انجام ندهد، اقدامات در چه جهتی انجام خواهد شد. برخورد نامتناسب پلیس و این حقیقت که با این فرد (فرد مسلح) به عنوان تروریست برخورد نمی‌شود، یک بار دیگر نشان می‌دهد که طرف ایرانی قصد ندارد گام‌های مشخص در ارتباط با این حمله تروریستی بردارد. این مایه تاسف است. 

پیش‌تر جمهوری آذربایجان به بهانه این حمله، سفارت خود در تهران را تخلیه و هشدار سفر به ایران صادر کرد. همچنین علی‌رغم آن‌که ایران پیشنهاد داده تا با باکو در زمینه پیگیری این حادثه همکاری نزدیکی داشته باشد، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای ایران را به انفعال و عدم همکاری متهم کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان چهارشنبه (۱۲ بهمن) در بیانیه‌ای تنش‌زا اعلام کرد که از تمامی بسترهای بین‌المللی برای محکومیت این حادثه که باکو آن را تروریستی خوانده و همچنین محکومیت عامل آن استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها