تظاهرات دانشجویان اسرائیلی علیه کابینه نتانیاهو

منابع رسانه‌ای از تظاهرات دانشجویان در تل‌آویو، حیفا، قدس و بئر السبع علیه کابینه تندرو جدید رژیم صهیونیستی خبر دادند.

تظاهرات دانشجویان اسرائیلی علیه کابینه نتانیاهو

خبرگزاری فلسطینی معا اعلام کرد که شامگاه دوشنبه هزاران دانشجو در دانشگاه‌های مختلف تل‌آویو، حیفا، قدس و بئر السبع علیه سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

سایت عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این باره گزارش داد که دانشجویان علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو شعار دادند.

دانشجویان اسرائیلی این اقدام کابینه نتانیاهو را کودتایی دانستند که دستگاه قضایی این رژیم را تهدید می‌کند.

وضعیت تنش داخلی میان صهیونیست‌ها پس از تظاهرات گسترده شنبه علیه کابینه تندرو و رئیس متهم به فساد آن تشدید شده است و مخالفان سیاست‌های این کابینه اخیرا فراخوانی را برای اعتصاب صادر کردند.

هزاران اسرائیلی شنبه در مخالفت با سیاست‌های دولت ائتلافی به رهبری بنیامین نتانیاهو در مرکز تل‌آویو در میدان «هابیما» تظاهرات کردند. برخی منابع از جمله رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۰۰ هزار تظاهرکننده یاد کرده‌اند که مخالفت خود را با کابینه افراطی نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم اعلام کردند.

طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل پس از آنکه توسط یاریو لوین مطرح شد انتقادهای گسترده‌ای‌ را به ویژه از سمت مخالفان به همراه داشت و تا جایی که منجر به برگزاری تظاهرات طی هفته گذشته و نیز روز شنبه در تل‌آویو شد. جمعه نیز ایستر حایوت، رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به شکل علنی اصلاح دستگاه قضایی را مورد حمله قرار داد و در کنفرانس سالانه مجمع قانون عمومی گفت: این یک حمله لجام گسیخته به سیستم قضایی است، گویی دشمنی است که باید مورد حمله قرار گیرد و تحت سلطه باشد.

هدف از این طرحی که لوین مطرح کرده کنترل کامل دولت بر انتصاب قضات از جمله دادگاه عالی است و قدرت این دادگاه را برای لغو قوانین به شدت محدود می‌کند و کنست را قادر می‌سازد دوباره تنها با اکثریت ۶۱ رای قوانینی که دادگاه لغو کرده، مجددا تصویب کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها