هیئت بلندپایه آمریکایی به عراق می‌رود

منابع دولتی عراقی از سفر احتمالی یک هیئت بلند پایه عراقی به ریاست هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به اربیل و بغداد خبر دادند.

هیئت بلندپایه آمریکایی به عراق می‌رود

روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع دولتی عراقی اعلام کرد کرد که یک هیئت آمریکایی به ریاست برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به بغداد و اربیل سفر می‌کند تا با دولت عراق پرونده‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهد.

یک مقام وزارت امور خارجه عراق در این باره به العربی الجدید گفت: هیئت آمریکایی چندین پرونده را بررسی خواهد کرد که مهمترین آنها پرونده نیروهای واشنگتن در عراق، جنگ با تروریسم، ​​حمایت از ارتش عراق و پرونده اردوگاه آوارگان «الهول» در سوریه هستند.

طبق گفته این مقام عراقی، در جریان این سفر پرونده تحریم‌های آمریکا علیه ایران و لزوم پایبندی بانک‌ها و شرکت‌های عراقی به آن‌ها نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این مقام عراقی که حاضر به افشای نامش نشده در ادامه از سفر احتمالی فواد حسین، وزیر خارجه کشورش به واشنگتن به منظور فراهم کردن مقدمات سفر محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق به آمریکا خبر داد.

سفین دزە‌ای، مسؤول امور روابط خارجی دولت اقلیم کردستان عراق در این باره اعلام کرد که مک گورک در اربیل با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم دیدار و با وی چند پرونده مختلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی گفت که در این سفر افسران و مستشاران ارتش آمریکا مک گورک را همراهی می‌کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها