سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه:

صلح در اوکراین تنها با «معامله‌ای بزرگ» بین غرب و روسیه محقق می‌شود

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: درگیری در اوکراین تنها با برقراری «معامله بزرگ» بین روسیه و غرب خاتمه خواهد یافت و هر گونه طرحی برای سازش اگر از روسیه طرفی در آن نباشد شکست خواهد خورد.

صلح در اوکراین تنها با «معامله‌ای بزرگ» بین غرب و روسیه محقق می‌شود

خبرگزاری تاس به نقل از ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گزارش داد، نقطه کلیدی اینجا در تصویر ژئوپلیتیکی بیشتر تجلی می‌یابد به طوریکه روسیه خواهان امضای معامله جدید با غرب و در درجه اول آمریکاست.

کالین اشاره کرد، هر گونه «توافق بزرگی» بین روسیه و غرب باید متضمن سازش بر سر مسائل ژئوپلیتیک بزرگ بین دو طرف باشد و در صورت عدم توافق جنگ اوکراین برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: هر گونه طرح سازشی در اوکراین در صورتیکه روسیه طرفی در آن نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

کالین گفت که ترکیه آماده است تا برای "آتش‌بس محلی" در درگیری بین مسکو و کی‌یف فشار بیاورد. او اذعان کرد در حالی که هیچ یک از طرفین درگیری نمی توانند به پیروزی قاطع در میدان نبرد دست یابند، چشم انداز رسیدن به یک "موافقت صلح فراگیر" بسیار اندک است و اصرار داشت که گام های کوچکتر ممکن است راه را برای صلح هموار کند.

کالین به خبرنگاران گفت: «ترکیه مایل است برای آتش‌بس‌های محلی و کاهش تنش‌های محلی کوچک فشار بیاورد».

با این حال، با توجه به امتناع کی یف از هرگونه مذاکره با مسکو، مشخص نیست که چگونه چنین آتش بس هایی ممکن است تحقق یابد.

هفته گذشته، روسیه به‌طور یک‌جانبه آتش‌بس را اعلام کرد و به مسیحیان محلی اجازه داد کریسمس ارتدکس را جشن بگیرند، با آتش‌بس که توسط مقامات اوکراین رد شد و آن را یک نیرنگ خواند. کالین اذعان داشت که صلح پایدار در اوکراین تنها از طریق مذاکرات همه جانبه بین روسیه و غرب امکان پذیر است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها