اقدام خبرساز وزیر دولت سوناک در حذف تصویر جانسون/ عکس

حذف تصویر بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس در پیام توئیتری «گرنت شپس» وزیر بازرگانی دولت ریشی سوناک، خبرساز شد.

اقدام خبرساز وزیر دولت سوناک در حذف تصویر جانسون/ عکس

در این تصویر وزیر بازرگانی انگلیس در کنار موشک ماهواره‌بر و دو نفر از اعضای عملیات دیده می‌شود. اما این تصویر از نگاه ریز بین کاربران در امان نماند و تصویری دیگری در فضای مجازی انتشار یافت که نشان می‌دهد عکس بوریس جانسون حذف شده است.

گفته می‌شود که این تصویر مربوط به نهم ژوئن ۲۰۲۱ در دوران نخست وزیری جانسون است. شپس در توئیتر از انجام نخستین عملیات پرتاب ماهواره از خاک یک کشور اروپایی تمجید کرده بود. عملیاتی که به رغم هزینه های نجومی دولت لندن، به دلیل بروز نقص فنی با شکست مواجه شد.

سازمان‌دهندگان این ماموریت گفتند که موشک ماهواره بر با کاربردهای عمرانی و نظامی متنوع در مدار زمین قرار نگرفت. موشک «لانچر وان» حامل ۹ ماهواره بود و برخلاف پرتاب‌های معمول به بال‌های «کازمیک گرل» که یک هواپیمای «بوئینگ- ۷۴۷» است متصل بودند.

در این ماموریت یک جامبو جت که توسط شرکت آمریکایی «ویرجین اوربیت» کار می‌کرد، موشک ماهواره بری را حمل کرد تا آن را بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب کند. در حالیکه موشک مشتعل شده و به نظر می‌رسید در حال صعود است ناگهان دچار مشکل شد. این جت ۷۴۷ البته سالم به پایگاه خود بازگشت.

جانسون (1)

یکی از نزدیکان وزیر بازرگانی انگلیس ادعا کرد که آقای شپس از اصلاحات صورت گرفته روی تصویر اطلاع نداشته است.

وی افزود: قطعا او کسی را که بخواهد تاریخ را بازنویسی کند تائید نمی‌کند.

این برای نخستین بار نیست که انتشار تصاویر دستکاری شده مقام‌های دولتی انگلیس خبر ساز می‌شود. در سال ۲۰۱۵ نیز تصویر دستکاری شده دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس برای اینکه نشان دهد وی گل خشخاش کاغذی بر سینه دارد خبر ساز و پس از تمسخر کاربران حذف شد.

گل خشخاش کاغذی به عنوان نمادی برای یادبود قربانیان جنگ انگلیس از زمان جنگ جهانی اول بر روی سینه مقامات، مجریان تلویزیونی و خانواده سلطنتی بریتانیا هر ساله از اواسط اکتبر تا ۱۱ نوامبر دیده می‌شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها