ادعای اردوغان در زمینه افزایش توان رزمی ترکیه و جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 2022 با برگزاری رزمایش‌های مشترک توان رزمی خود را افزایش داده‌اند.

ادعای اردوغان در زمینه افزایش توان رزمی ترکیه و جمهوری آذربایجان

«رجب طیب اردوغان» روز یکشنبه در توییتی نوشت، ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۲، ۱۲ رزمایش مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» اردوغان در توییت خود نوشت: «با برگزاری ۱۲ رزمایش مشترک با جمهوری آذربایجان، توان نظامی خود را افزایش دادیم.»

بر اساس این گزارش، ارتش جمهوری آذربایجان و ترکیه در اوایل دسامبر رزمایش مشترکی را در باکو و سه منطقه «آستارا»، «جبرائیل» و «ایمیشلی» برگزار کردند. در این رزمایش پرسنل مختلف، تجهیزات رزمی و مهندسی و همچنین هوانوردی نظامی دو کشور در این رزمایش حضور داشتند و به طور مشترک ماموریت‌های آموزشی و رزمی مختلفی را انجام دادند.

گذاشتن پل‌ بر روی رودخانه‌ها و فرود نیروها در عمق خاک دشمن فرضی از نکات برجسته این رزمایش بود.

ارتش ترکیه در جریان نبرد باکو با ارمنستان بابت منطقه قره باغ کوهستانی کمک‌های نظامی و اطلاعاتی قابل توجهی به باکو کرد و پهپادهای «بیرقدار» ترکیه در خدمت ارتش جمهوری آذربایجان و علیه ارمنستان بودند.

وزارت دفاع ترکیه با هدف کمک به ارتش جمهوری آذربایجان، در عملیات مین زدایی و آموزش در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان نیز مشارکت دارد.

چندی قبل نیز رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مدت سه روز  در نوار مرزی استانهای اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شد. رزمایش نیروی زمینی سپاه دارای ویژگی‌هایی متمایز‌کننده نسبت به رزمایش‌های گذشته بود.نیروی زمینی سپاه در این رزمایش تاکتیک‌های جدیدی را به نمایش گذاشت که تا پیش از آن در هیچ‌کدام از رزمایش‌هایش آنها را تمرین نکرده بود. یکی از مهمترین این تاکتیک‌ها عملیات عبور از رودخانه بود که در جریان آن گروه مهندسی رزمی ۴۵ جواد الائمه(ع) این نیرو با نصب یک پل برروی بخش ایرانی رودخانه «ارس» توانمندی خود در این زمینه را به نمایش گذاشت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها