اردوغان: ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز کشف کردیم

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام کشف ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز گفت که ارزش گاز طبیعی کشف شده در دریای سیاه با بهای امروز در بازارهای بین‌المللی، بالغ بر یک تریلیون دلار است.

اردوغان: ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز کشف کردیم

رجب طیب اردوغان دوشنبه شب در سخنانی اعلام کرد: کشتی حفاری فاتح ترکیه، در حفاری چای‌جوما-۱، ذخایر گاز طبیعی با حجم ۵۸ میلیارد متر مکعب را در عمق ۳ هزار و ۲۳ متری زیر دریا کشف کرد.

وی افزود: ذخایر گاز طبیعی ما در دریای سیاه با اکتشاف جدید در چای‌جوما-۱، در حدود ۱۷۰ میلیارد متر مکعب افزایش یافته و در مجموع به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: ارزش گاز طبیعی که در دریای سیاه کشف کرده‌ایم، با بهای امروز در بازارهای بین‌المللی، بالغ بر یک تریلیون دلار است.

به گزارش آناتولی، اردوغان در ادامه افزود: ما مصمم به تبدیل ترکیه به عنوان مرکز انرژی حوزه‌های خزر، مدیترانه و خاورمیانه هستیم.

وی تأکید کرد: هدف نهایی ما به پایان رساندن و اتمام وابستگی کشورمان به نفت و گاز طبیعی خارجی در اسرع وقت و اعلام خودکفایی ترکیه در زمینه تامین انرژی است.

اردوغان گفت: اکتشاف جدید ما دریچه‌ای را برای اکتشافات مشابه در دیگر میدان‌های گازی مجاور منطقه باز خواهد کرد. حفاری‌های جدید را فورا آغاز خواهیم کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها