مخالفت سران بغداد و اربیل با استفاده از خاک عراق برای تجاوز علیه همسایگان

رئیس منطقه کردستان عراق با نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره مسائل امنیتی مربوط به مرزهای عراق گفت‌وگو کرد.

مخالفت سران بغداد و اربیل با استفاده از خاک عراق برای تجاوز علیه همسایگان

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه او صبح امروز سه‌شنبه با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی السودانی در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که السودانی در این دیدار از اهتمام دولت منطقه کردستان به وحدت مواضع در سطح ملی و ضرورت همکاری و هماهنگی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی، معیشتی و خدماتی که لازمه فراهم کردن زندگی شایسته برای همه شهروندان در سراسر عراق است، قدردانی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، نخست وزیر عراق همچنین بر پایبندی دولت فدرال عراق به قانون اساسی این کشور برای رسیدگی به پرونده‌ها و مسائل اختلافی با دولت منطقه کردستان به منظور تضمین حقوق همه تأکید کرد.

بارزانی نیز کسب رأی اعتماد دولت السودانی را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دولت جدید بتواند کشور را به سمت مرحله جدیدی که زبان تفاهم و راه‌حل‌ها در آن حاکم باشد، سوق دهد.    

طبق بیانیه مذکور، در این دیدار دو طرف به بررسی پرونده امنیت مناطق مرزی عراق پرداخته و بر همکاری برای حفظ حاکمیت عراق و مخالفت با تجاوزات مکرر و نیز تلاش برای ممانعت از استفاده از خاک عراق به عنوان سکویی برای تجاوزات علیه هر یک از کشورهای همسایه تأکید شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها