سخنگوی کاخ کرملین:

روسیه با قطعنامه پرداخت غرامت به اوکراین مخالف است/ اهداف عملیات نظامی در دونباس را محقق خواهند کرد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز مخالفت روسیه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره پرداخت غرامت به اوکراین، گفت که اهداف عملیات نظامی در دونباس را محقق خواهند کرد.

روسیه با قطعنامه پرداخت غرامت به اوکراین مخالف است/ اهداف عملیات نظامی در دونباس را محقق خواهند کرد

تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر الزام روسیه به پرداخت غرامت به اوکراین به‌دلیل آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، با واکنش تند کرملین همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) ضمن ابراز مخالفت روسیه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره پرداخت غرامت به اوکراین، گفت مسکو این سند را قبول ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «تصمیم‌گیری‌های [غرب] برای پرداخت غرامت [توسط روسیه] به اوکراین چیزی نیست جز تلاش برای سرقت [اموال روسیه] با استفاده از بستر سازمان ملل».

وی با بیان اینکه روسیه قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را «غیر الزام‌آور» می‌داند، اظهار داشت: «ما قاطعانه با قطعنامه سازمان ملل درباره پرداخت غرامت به اوکراین مخالف هستیم».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از روسیه برای ازسرگیری مذاکرات اوکراین، تصریح کرد: «میز مذاکره‌ای نمی‌بینیم. به دلیل عدم تمایل کی‌یف به مذاکره، ما به تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین شده در اوکراین از طریق عملیات نظامی ادامه خواهیم داد».

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف درباره ترکیب آراء کشورهای مختلف در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه پرداخت غرامت به اوکراین نیز گفت: «مواضع کشورهای دوست درمورد رای‌گیری در مجمع عمومی را از نزدیک زیر نظر داریم».

وی همچنین با امتناع از پاسخ دادن به سوال خبرنگاران درباره گزارش‌ها حول دیدار «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آنکارا، اظهار داشت: «چیزی برای گفتن درباره محتوای این مذاکرات نداریم».

امروز همچنین «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به دستور کشورهای غربی به کی‌یف برای عدم مذاکره با مسکو، گفت که از لحظه به قدرت رسیدن کودتاچیان در اوکراین، جنگ ترکیبی توسط غرب علیه روسیه آغاز شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها