بیانیه روحانیون بازداشت شده سیاسی در بحرین به پاپ/ ظلم و بی عدالتی در کشورمان گسترش پیدا کرده است

علمای محبوس در زندان‌های رژیم بحرین در بیانیه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس اعلام کردند که امیدوارند که او در سفر آتی خود به بحرین، سخن حقیقت را بر زبان جاری کند و به ندای ایمان پاسخ دهد.

بیانیه روحانیون بازداشت شده سیاسی در بحرین به پاپ/ ظلم و بی عدالتی در کشورمان گسترش پیدا کرده است

علمای بازداشت شده بحرین در زندان‌های رژیم بحرین در ادامه بیانیه خود خطاب به پاپ فرانسیس که از سوم تا ششم نوامبر برای شرکت در نشست «گفت‌وگوی شرق و غرب» به بحرین سفر می‌کند، نوشتند: «از سفر جنابعالی به عنوان حافظ صلح و اصلاح و عدالت به بحرین استقبال می‌کنیم. بدان که شما در سرزمینی قدم خواهی گذاشت که در آن شعار تسامح و همزیستی جزء برای ملت این کشور مطرح شده و عدالت و احسان در آن توصیف شده است، اما ظلم و بی عدالتی در آن گسترش پیدا کرده است».

شیخ «عبدالجلیل المقداد»، شیخ «سعید النوری»، شیخ « محمد حبیب المقداد» و «شیخ علی سلمان»، روحانیون بازداشت شده سیاسی بحرینی هستند که این بیانیه به نام آن‌ها منتشر شده است.

در بیانیه این چهار زندان محبوس در زندان‌های آل خلیفه آمده است: «مردم این سرزمین از میان کشته شدگان، مادران داغدیده، مجروحان، زندانیان، افرادهای تحت تعقیب و تبعید شدگان از دیار و خانواده‌ای هستند که در سزمینشان صبورانه باقی ماندند. گزارش بسیونی و سایر سازمان‌های بین المللی حقوق بشری موارد نقض بسیاری را علیه مردم این زمین ثبت کرده‌اند».

علمای بازداشت شده خطاب به پاپ واتیکان افزودند: «اصلاح، عدالت و کرامت انسانی اهداف مشترک همه پیام‌های آسمانی هستند که ظلم به مردم و فساد در کشور را نمی پذیرند. اینها همه اهدافی است که مردم این کشور به دنبال رسیدن به آن بودند و فداکاری های بزرگی برای دستیابی به آنها انجام دادند».

این چهار روحانی بحرینی در پایان بیانیه خود ابراز امیدواری کردند که پاپ فرانسیس در سفر خود به بحرین سخن حق را بگوید و «به ندای ایمان و عقل سلیم پاسخ دهد. مردم بحرین همیشه همزیستی با اهل ادیان آسمانی و دیگران داشته است، چنانکه گذشته و حال آنها گواهی می دهد».

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سر همه تونا بالای دار کنند هم برا خودتون خوبه هم برا بحرین ومردمش که ما میدانیم چه حر....هستید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها