شی جین پینگ: چین هرگز به دنبال سلطه گری و هژمونی نیست

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین صبح روز یکشنبه 16 اکتبر (24 مهر) در تالار بزرگ خلق پکن گشایش یافت.

شی جین پینگ: چین هرگز به دنبال سلطه گری و هژمونی نیست

شی جین پینگ، به نمایندگی از نوزدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین گزارشی ارائه داد و  خاطر نشان  کرد که در 10 سال گذشته تولید ناخالص داخلی چین از54 تریلیون یوان به114 تریلیون یوان افزایش یافته است و حجم کل اقتصاد چین18.5 درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می دهد که این رقم  با افزایش 7.2 درصد در رتبه دوم جهان قرار دارد. چین به شریک تجاری عمده بیش از ۱۴۰ کشور و منطقه تبدیل شده است و  در مجموع تجارت کالا در صدر جهان قرار دارد و  جذب سرمایه خارجی و سرمایه گذاری در خارج   رتبه اول جهان را دارد که  الگویی از گشایش به دنیای خارج را در دامنه ای بزرگ تر، در زمینه های گسترده تر و سطح عمیق تر ایجاد می کند.

2022101613261499671

وی همچنین تاکید کرد: حل مسئله تایوان کار خود مردم چین است و باید توسط مردم چین درباره آن تصمیم گیری شود. ما بر چشم‌انداز اتحاد مسالمت‌آمیز و مبتنی بر صداقت کامل و تلاش خودمان پایبند هستیم اما قول نمی‌دهیم که هرگز به زور متوسل نشویم و گزینه اتخاذ همه اقدامات لازم را برای خود محفوظ می‌داریم. هدف این سخنان مداخله نیروهای خارجی و تعداد بسیار کمی هستند که در تایوان تجزیه طلبی  و فعالیت های جدایی طلبانه را دنبال می کنند و ما به هیچ وجه هموطنان خود در تایوان را هدف قرار نمی دهیم. چرخ های تاریخی اتحاد ملی و رستاخیز ملت رو به جلو در حرکت هستند و اتحاد کامل چین امری است که باید محقق شود و بی شک نیز می تواند که محقق شود!

وی اعلام کرد: چین  سیاست خارجی مستقل، صلح آمیز و غیر وابسته را اجرا می کند و همواره بر اساس واقعیت، موضع و سیاست خود را اتخاذ می کند که ضمن دفاع از هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل، رعایت انصاف و عدالت بین‌المللی، قاطعانه با هر گونه سلطه طلبی و سیاست زورگویی، ذهنیت جنگ سرد،  مداخله در امور داخلی سایر کشورها و استانداردهای دوگانه مخالف است. چین هرگز به دنبال هژمونی و سلطه جویی نیست. 

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها