بیانیه جریان صدر

هیچ فردی از جریان صدر در دولت جدید عراق مشارکت نمی‌کند

جریان صدر در نخستین واکنش به مکلف شدن محمد شیاع السودانی به تشکیل دولت در عراق، از عدم مشارکت این جریان و افراد وابسته به آن در دولت جدید خبر داد.

هیچ فردی از جریان صدر در دولت جدید عراق مشارکت نمی‌کند

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و معروف به "وزیر صدر" در بیانیه‌ای نسبت به مکلف شدن محمد شیاع السودانی به تشکیل دولت واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: به دنبال تشکیل یک دولت ائتلافی وابسته به شبه‌نظامیان و تجربه شده که خواسته‌های ملت عراق را برآورده نکرده و نخواهد کرد و همچنین پس از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل دولت اکثریت ملی نه شرقی و نه غربی، ما سرکوب صدای مردمی را که نسبت به بازگرداندن عراق به پله اول هشداد دادند، محکوم می‌کنیم.

العراقی ادامه داد: توصیه می‌کنیم عراق بازیچه برنامه‌ها و طرح‌های خارجی قرار نگیرد و پول مردم به جیب و بانک مفسدان سرازیر نشود.

در ادامه این بیانیه آمده است که هیچ فردی از جریان صدر و یا افراد وابسته به آن در دولت جدید به ریاست السودانی مشارکت نخواهد کرد و هرکسی که در این دولت مشارکت کند به هیچ وجه نماینده جریان صدر نیست و این جریان از این افراد اعلام برائت می‌کند.

پس از یک سال بحران سیاسی پیچیده در عراق در نهایت در جلسه پنج شنبه پارلمان این کشور بعد از آنکه عبداللطیف رشید توانست آراء نمایندگان را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق کسب کند، وی محمد شیاع السودانی را مامور به تشکیل کابینه عراق کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها