هشدار ناتو: ذخایر تسلیحاتی به شدت کاهش یافته است

دبیرکل ائتلاف ناتو هشدار داد ذخایر تسلیحات اعضای این بلوک به دلیل اعطای آنها به اوکراین شدیدا کاهش یافته است.

هشدار ناتو: ذخایر تسلیحاتی به شدت کاهش یافته است

به گزارش شبکه راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در مصاحبه‌ای اذعان کرد، ذخایر تسلیحات اکثر کشورهای عضو ناتو به دلیل عرضه تسلیحات به اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ینس استولتنبرگ از صنعت نظامی خواست تا به پر کردن دوباره این ذخایر بسیار کاهش یافته تسلیحات کمک کند.

دبیر کل ناتو در مصاحبه با سی.ان.ان از آنچه که "اتحاد بی سابقه" اعضای این بلوک "برای حمایت از اوکراین" خواند تمجید کرد. استولتنبرگ هشدار داد، با توجه به اینکه کمک‌های نظامی ارائه شده  به کی یف تاکنون با استفاده "از ذخایر تسلیحاتی موجود ما تامین شدند بنابراین این ذخایر در حال حاضر رو به اتمام هستند."

او افزود که یکی از اولویت‌های این ائتلاف "پر کردن این ذخایر تسلیحاتی" است.

دبیر کل ناتو توضیح داد: "بنابراین، یکی از تمرکزهای اصلی در ناتو، همکاری با صنعت دفاعی برای افزایش تولید است."

استولتنبرگ گفت که مهمات و تسلیحات بیشتر به حفظ سطح کنونی حمایت از اوکراین کمک و در عین حال تضمین می کند که دولت ها هنوز ابزارهای "بازدارندگی و دفاع" را در اختیار دارند.

به گفته این مقام ارشد ناتو، این مساله در اولویت دستور کار نشست وزرای دفاع این ائتلاف در ماه اکتبر قرار خواهد گرفت.

اکثر کشورهای عضو ناتو از زمانی که روسیه حمله خود را به اوکراین در اواخر فوریه آغاز کرد، به کی‌یف با عرضه تسلیحات و مهمات کمک کرده‌اند. سخاوتمندترین حامیان تسلیحاتی اوکراین آمریکا، انگلیس و لهستان بوده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، ادعا کرد که برلین "حجمی باورنکردنی از ذخایر تسلیحات ارش آلمان (بوندسوهر)" را به اوکراین تحویل داده است. او افزود که آلمان اکنون در زمینه آنچه که می‌تواند عرضه کند "به مرز خط قرمز رسیده است".

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    آخ جون ، پس بریم سراغ غنی سازی ۱۰۰۰ درصدی !!!!

  • ناشناس
    0

    خوشد آمد همه دندان به لب هستند چگونه امریکا تنها قدرت برتر جهان فقط سه روزه عراق تا دندان مسلح روسی را نابود و صدام را آویزان می کند افغانستان دو سوته می گیرد و هر جا رفت موفق بود روسیه پوتین قدرت طلب استعمارگر چگونه رید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مشخصه خیلی IQ هستی،اولا امریکا تنها نبود که به عراق حمله کرد بلکه کل اتحادیه اروپا ونوکرهای جهانی امریکا یارویاورش بودند، دوما کمتر دروغ بگو شاید باورپذیرترباشه، تشریف ببرید ارشیو سایتهای خبری تا بفهمی که چندماه طول کشید اونهم باتطمیع وخیانت افسران عراقی بغدادسقوط کرد،سوما کلا جنس خوبی مصرف نمیکنی،چون معنی شکست امریکا درافغانستان رو که درنهایت با فرارخفت بارهمراه بوده رو پیروزی تلقی میکنی،پیروزی
      به زعم شما که به تحقق اهداف ازقبل طراحی شده بعد از ده ها سال محقق نشه عین شکسته اقای استعداد.

    • 0

      زیاد ذوق مرگ نشو،روسیه نزدیک به دویست هزارکیلومترمربع از اکراین ششصدهزارکیلومتری یعنی یک سوم نواحی استراتژیک وحساس اوکراین روتصرف کرده،وطی چندروز اخیر بنا به تاکتیک های جنگی وپیشنهاد فرماندهان جنگ کمتر ازشش هزارکیلومتر رو تخلیه کرده که معلوم نیست میخاد چه خاکی تو سر زلنسکی بریزه،واسه چهارپنج هزارکیلومتر دلت رو خوش نکن چون قراره کار زلنسکی هم جنس باز و پست فطرت رو‌یکسره کنه،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها