آمریکا: دوربین‌های ۲ شناور ما در جریان توقیف توسط ایران، مفقود شده‌اند

یک مقام آمریکایی در گفت و گو با دو رسانه آمریکایی در پی توقیف دو شناور تجسسی خود از سوی ایران مدعی شد که دوربین‌های این شناورها مفقود شده است.

آمریکا: دوربین‌های ۲ شناور ما در جریان توقیف توسط ایران، مفقود شده‌اند

یک مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست ادعا کرد دوربین‌های این شناورها در جریان توقیف مفقود شدند.

یک مقام آمریکایی نیز که نامش افشا نشده است، در گفت وگو با روزنامه وال استریت ژورنال در این زمینه مدعی شد: مشخص نیست آیا دوربین‌ها هنگام توقیف ضبط شده‌اند یا اینکه هنگام بیرون کشیدن شناورها و رهاسازی مجدد آنها به درون آب سقوط کرده باشند.

این روزنامه آمریکایی نوشت که به گفته مقام‌های آمریکایی، دوربین‌ها، رادارها و دیگر تجهیزات این شناورها به صورت تجاری در دسترس هستند و جزو فناوری‌های طبقه بندی شده نیستند اما دسترسی به دوربین‌ها و بازرسی شناورها از نزدیک می‌تواند ایده بهتری از قابلیت‌های این شناورها بدهد.

ایالات متحده آمریکا روز جمعه به وقت محلی توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی خود را تائید کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ایران دوباره برای مدت کوتاهی شناور تجسسی نیروی دریایی این کشور را توقیف و سپس رها کرده است.

تیموتی هاوکینز سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی مستقر در خاورمیانه روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با تائید این موضوع از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیات توقیف دو شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا را منتشر کرد.

بر این اساس، ناوشکن جماران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و با اقدام به موقع و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

لکن با تغییر مسیر ناوشکن نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ، مجددا مواجه با سایر این شناورها شد و ناگزیر پس از توقف و کنترل شناورهای موصوف و اطمینان از امنیت دریانوردی کشتی‌های فوق را رها کرد و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند، لکن مجددا مواجه با کشتی‌ها شد و ناگزیر فرماندهی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام کرده و مانع از بروز حوادث پیش‌بینی نشده شد.

پس از توقف وکنترل این کشتی‌ها و اطمینان از امنیت دریانوردی و به تماس‌های مکرر ناوشکن جمهوری اسلامی ایران پاسخی نداده و خارج از کنترل در حال دریانوردی بود و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناورهای در مسیر شده و احتمال انجام اقدام‌های تروریستی نیز متصور بود.

در راستای اطمینان از برقراری امنیت دریانوردی با رعایت نکات ایمنی و امنیتی شناورهای فوق بازیافت و پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از امنیت دریانوردی شناورهای یاد شده با تصمیم فرمانده ناوشکن ایرانی در منطقه‌ای ایمن رها و توسط یگان‌های آمریکایی دریافت و به آنها تفهیم شد درخصوص امنیت دریانوردی مسئولیت‌پذیر باشند و از تکرار موارد مشابه خودداری کنند.

جمهوری اسلامی ایران این موارد مغایر با امنیت و ایمنی دریانوردی را از طریق مراجع سیاسی و بین المللی پیگیری خواهد کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • قرانی
    0

    چرا رها کردید مگه اسباب بازی نیست؟

  • ناشناس
    0

    دوربین می‌خواین چیکار ؟؟؟
    از نزدیک همه چیو می‌بینید دیگه خخخخخ

  • گمنام
    4

    باید به سران آمریکا گفت شما از اول هم عددی نبودید ولی با درست کردن گروهای منافقین وداعش و تکفیرها بیشتر کشورها را به آتش کشیدید.وبدانید زمانی زورگویی وقلدری شما تمام شد .شما باید در مقابل ایران زانو بزنید و دست از خواسته های کثیفتان بردارید .وبدانید در داخل کشورتان طی چند سال آینده آشوبهای رخ دهد که تمام دنیا در بهت وحیرت می مانند .زمانی در ایران کسی نمیتوانست به یک‌ سگ شما لگد بزند ولی الان سرباز ان شما هنگام دستگیری جلوی لنز چند دوربین و سربازان غیور ایرانی زار زار گریه میکنند والتماس میکنند.شما اقتصاد کشورها را هدف قرار میدهید تا آنها نابود شوند ولی بااین تحریمها وفتنه در اوکراین وسوریه وعراق وویتنام و کوبا وونزویلا و کلمبیا و افغانستان وچند کشور دیگر خودتان را نابود میکنید .رییس جمهورهای شما مانند ترامپ خنگ و بایدن بیمار و فراموش کار شما را تبدیل به کشور پوچ و بی عرضه تبدیل کرد.اگر ما عرضه بداشتید رییس جمهورتان با قرص ودارو مانند ربات حرکت نمیکرد .شما قدرت اصلی ایران را هنوز درک نکردید ولی چند وقت دیگر این قدرت را میچشید ومیفهمید چه غلطی کردید.اگر شما مرد بودید در افغانستان وویتنام وعراق وسوریه کودکان را تیرباران نمیکردید.شما این قدر وحشی بودید وهستید که با ساختن انواع ویروسها میخواستید مردم جهان را نابود کنید .در آخر روزی خواهید فهمید ایران وایرانی یعنی چه .فعلا از ترس انتقام چند صد بادیگارد برای بعضی مسئولینتان گذاشتید وآنها از ترس با دارو میخوابند والتماس میکنند انتقام نگیرید .یک سرباز شما اگر مشروب نباشد نمیتواند بجنگد اینقدر بدبخت هستید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بیراه هم نمیگی

    • امیر ب گمنام و ناشناس
      1

      گمنام و ناشناس هردوتون ساندیس خیلی تگری زدین دارین چرت و پرت میگین

    • ممد
      0

      گمنام جان ساندیس زیاد خوردی حالت خوش نیست

  • کیوان
    0

    بالاخره امریکا رو با دزدیدن دوربینهاش شکست دادیم!!!

    نظرات شما -
    • مهسا
      3

      تجربه نشان داده کسانی که برای مدت‌های طولانی با هم قهر هستند زمانی که آشتی می‌کنند بهترین و صمیمی ترین دوستان خواهند شد ....
      من پیش بینی میکنم روزی ایران و آمریکا چنان بهم نزدیک شوند که گویی هرگز بین آنها دشمنی وجود نداشته !

    • شبنم
      0

      مهسا خانم ایا عمر ما کفاف میده اون روز رو ببینیم؟!

    • مهسا
      1

      به شبنم خانم بله قطعا ،شک نکنید...

  • ناشناس
    1

    این شناورها تجسسی هستند ونیروی دریایی ارتش ایران نباید بهشون توجه میکرد

  • ناشناس
    0

    باید ثابت کنید
    اصل بر برائت است

  • ناشناس
    3

    آمريكا بايد بدونه عوارض فضولي بيجا در منطقه ما همينه . دوربين ها هم نوش جونمون .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا چرت و پرت تحویل میدی اونا تو آب‌های بین المللی بودند

  • M
    1

    پیچوندینش؟؟؟خخخخ دمتون گرم

  • ناشناس
    0

    خداراشکرکنین کل شو نذاشتند جیبشون. ما دکل را نامرئی میکنیم کشتی هم روش .

  • ناشناس
    0

    نیروهای نظامی ما دوره سرقت می‌بینند و چیز عجیبی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها