برخورد پلیس نیکاراگوئه با کلیسای کاتولیک این کشور

مقامات کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه اعلام کردند پلیس این کشور با ادامه برخوردهایش با این کلیسا، حکم به ممنوعیت اجرای یک مراسم زیارت و برپایی دسته آیینی از سوی پیروان و اعضای این کلیسا در شهر ماناگوا داده است.

برخورد پلیس نیکاراگوئه با کلیسای کاتولیک این کشور

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات اسقفی کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه در پاسخ به این حکم پلیس این کشور از پیروان این دین در این کشور خواستند روز جمعه را صرف دعا و گرفتن روزه کرده و طی امروز شنبه نیز در کلیسای بزرگ ماناگوا در مراسم عشای ربانی شرکت کنند و از آنچه که برگزاری مراسم دسته آیینی اختتامیه "کنگره ماریان" و زیارت مجسمه پرتغالی "بانوی فاتیمای ما" اعلام شد، اجتناب کنند.

روابط بین کلیسای کاتولیک و دولت نیکاراگوئه از زمانی که این کلیسا در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد در مساله اعتراضات در این کشور علیه یک طرح پیشنهادی دولت دانیل اورتگا در حوزه امنیت اجتماعی میانجی‌گری کند، متشنج بوده است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سوی سازمان‌های حقوق بشری، بعد از آنکه کلیسای کاتولیک نیکاراگوئه خواستار اجرای عدالت در قبال بیش از ۳۶۰ فرد کشته شده در جریان این اعتراضات شد، مقامات این کشور حوزه آمریکای مرکزی چند کشیش و اسقف اعظم این کلیسا را متهم به توطئه کردند.

حدود یک هفته قبل از این رخداد نیز دولت اورتگا پخش برنامه‌های هفت ایستگاه رادیویی کاتولیک را متوقف کرد.

اسقف رولاندو آلوارز، رئیس اسقف نشین ماتاگالپا و استلی، و همچنین یک منتقد اورتگا ریاست این ایستگاه‌های رادیویی را بر عهده داشت.

آلوارز از بابت اتهام توطئه هدف تحقیقات قرار گرفته و به مدت دو هفته در اقامتگاه اسقفی خود در محاصره پلیس محبوس است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها