المیادین صحت خبر احتمال گفتگوی تلفنی اسد و اردوغان را رد کرد

شبکه المیادین به نقل از منابع ارشد سوری، اخبار رسانه‌های ترکیه در مورد احتمال تماس رئیس جمهور سوریه با همتای ترک وی را تکذیب کرد.

المیادین صحت خبر احتمال گفتگوی تلفنی اسد و اردوغان را رد کرد

خبرنگار المیادین در دمشق به نقل از منابع بلندپایه گزارش داد که صحبت‌ها در مورد احتمال تماس بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی "کاملا مردود" است.

این درحالی است که رسانه‌های ترکیه‌ای اوایل روز سه شنبه اعلام کردند "رئیس‌جمهور ترکیه و همتای سوری‌اش ممکن است  در آینده نزدیک به پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با یکدیگر تماس تلفنی داشته باشند".

این رسانه‌ها افزودند: "تماس‌های دیپلماتیکی از سوی یک کشور حوزه خلیج فارس و یک آفریقایی با سوریه و ترکیه به منظور ترتیب دادن دیدار روسای جمهور دو کشور وجود دارد. "

در این زمینه، آنکارا به صراحت اعلام کرده برای برگزاری دیدار بین دو رئیس جمهور "خیلی زود" است، اما امکان تماس تلفنی وجود دارد.

پیش از این کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و اردوغان در جریان نشست دوجانبه خود در سوچی درباره وضعیت سوریه گفتگو و بر "حمایت خود از حفظ وحدت سوریه" تاکید کردند.

اردوغان روز دوشنبه گفت که کشورش قصد دارد یک عملیات نظامی را در داخل خاک سوریه برای "مبارزه با تروریسم" و ایجاد آنچه که او به عنوان "منطقه امن" توصیف کرد، آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه "قبل از شروع عملیات نظامی در سوریه از کسی اجازه نخواهد گرفت."

در حالی که آنکارا مدعی است هدف از حضور نظامی این کشور در سوریه جلوگیری از تهدید گروه‌های کرد است، دمشق حضور نظامی ترکیه در این کشور را اشغالگری و تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی می‌داند و در نامه‌ای که وزارت امور خارجه سوریه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس شورای امنیت ارسال کرد، به قصد ترکیه برای انجام عملیات نظامی در داخل خاک خود اعتراض کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها