متهم شدن بزرگترین شرکت تولید کننده سیم و کابل چین به نقص تحریم‌های ایران

آمریکا بزرگترین شرکت چینی تولید کننده کابل و سیم چین را به نقض تحریم‌های مربوط به ایران متهم کرد.

متهم شدن بزرگترین شرکت تولید کننده سیم و کابل چین به نقص تحریم‌های ایران

وزارت بازرگانی آمریکا شرکت «فار ایست کیبل» که بزرگترین شرکت تولید کننده کابل و سیم در چین محسوب می‌شود را متهم کرده است با کمک یک شرکت دیگر، به مخفی ساختن معاملات خود با ایران پرداخته که نقض تحریم‌های تهران به حساب می‌آمد.

بر اساس سندی که از سوی «دفتر صنعت و امنیت» وابسته به وزارت بازرگانی آمریکا منتشر شده، اتهاماتی از سوی دولت آمریکا علیه شرکت «فار ایست کیبل» چین بیان شده است.

در پایگاه اینترنتی دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی امریکا آمده است: «جان ساندرمن» مدیر دفتر اجرای صادرات اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا یک نامه اداری علیه شرکت «فار ایست کیبل» به تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ منتشر ساخته و در آن اتهام نقض مقررات دولتی در زمینه صادرات را از تاریخ سپتامبر ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۶ مطرح کرده است.

طیق آنچه پایگاه اینترنتی دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا منتشر کرده، شرکت مخابراتی «فار ایست کیبل» قرارداد‌هایی را با شرکت مخابراتی «زد تی ای» (ZTE) و شرکت‌های مخابراتی ایرانی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات آمریکایی به ایران به عنوان بخشی از تلاش‌ها در جهت پنهان کردن و مبهم ساختن روابط تجاری «زد تی ای» با ایران از دید بازرسان آمریکایی به انجام رسانده است. همچنین طبق اعلام این دفتر، از سپتامبر ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۶، شرکت «فار ایست کیبل» به عنوان واسطه‌ای برای شرکت «زد تی ای» عمل کرده است که بخاطر روابطش با شرکت‌های مخابراتی ایرانی، تحت تحقیقات قرار داشت.

طبق گزارشها، شرکت «زد تی ای» در مارس ۲۰۱۷ اتهامات در زمینه نقض قوانین صادراتی آمریکا را پذیرفت و جریمه‌ای به مجموع ۱.۱۹ میلیارد دلار پرداخت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها