تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد»/ اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟/ عکس

تصاویر بدست آمده از تجهیزات تیم ترور و خرابکاری موساد که توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند، نشان می‌دهد که اسلحه کمری محبوب تروریست‌های موساد، دوباره مورد استفاده قرار گرفته است.

تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد»/ اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟/ عکس

اگرچه ترور شخصیت های علمی و دانشمندان، انفجار در تاسیسات صنعتی و اقدامات تروریستی از جمله روش های مورد علاقه سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی یا همان موساد، علیه کشورمان در سالهای اخیر بوده اما در بسیاری مواقع، این طراحی های چند لایه، با شناسایی کامل تیم های نفوذی، با شکست مواجه شده است و جدیدترین دور از این شکست اطلاعاتی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات موفق شدند یک تیم ترور که توسط صهیونیست ها برای انجام عملیات خرابکاری به ایران فرستاده بود را بازداشت کنند.

علاوه بر پیچیدگی های فنی نحوه رصد، شناسایی و دستگیری اعضای این شبکه، اطلاعات و تجهیزات بدست آمده از این تیم نیز نشانگر مسائل و نکات قابل توجهی است.

اگر از علاقمندان به مسائل تاریخی خصوصا دوره ابتدای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی باشید، حتما نام گروهک تجزیه طلب و بد نام "کومله" به گوش شما خورده است. گروهکی تروریستی و تجزیه طلب که در آن دوره روایت های بسیار وحشتناک از ترور ، آدم ربایی ، شکنجه از آنها علیه نیروهای ارتش و سپاه و حتی مردم محلی وجود دارد. این گروهک همچنین ید طولانی در بحث همکاری با دولت متجاوز بعثی در بعد از انقلاب داشته و در سالهای پس از دفاع مقدس نیز هر از چند گاهی در مرزهای غرب و شمالغرب کشور به عملیات های تروریستی دست می زند.

حالا و بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، افراد دستگیر شده از تیم ترور جدید، متعلق به باقیمانده های این گروهک بد نام تروریستی بوده و توسط رییس این گروه که شخصی به نام عبدالله مهتدی، به افسران سازمان موساد معرفی شده اند. اما چرا موساد به دنبال همچنین تکنیکی رفته است؟

تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد» / اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟ + عکس ها

عبدالله مهتدی

مسئله برون سپاری و استفاده از نیروهای محلی یکی از شیوه های قدیمی و البته اکثرا پربازده برای سرویس های جاسوسی در دنیا است. وقتی شخص یا اشخاصی از درون یک کشور برای این گونه عملیات ها انتخاب می شوند، کار برای سرویس اطلاعاتی مقابل برای شناسایی آنها بسیار سخت تر می شود؛ هرچند در خصوص سیستم اطلاعاتی کشورمان، این ترفند نتیجه بخش نبوده است. این افراد تفاوتی از نظر زبانی نداشته و در بسیاری از موارد متولد همان کشور بوده و حتی در بسیاری از موارد دارای سوء پیشینه یا سابقه و رد مشخصی نیستند. به زبان رسمی و محل در کنار آداب و رسوم فرهنگی آشنایی داشته و به راحتی قابلیت ترکیب شدن و به نوعی رد گم کنی در داخل خیل جمعیت کشوری مثل ایران هستند.

مسئله حضور عوامل موساد در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز متاسفانه از جمله چالش های امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق بوده که در سالهای اخیر همواره مورد اعتراض کشور ما بوده و در اواخر سال قبل نیز کار را به یک تنبیه موشکی توسط نیروی هوافضای سپاه به این منطقه رساند. موضوعی که به نظر هنوز ادامه داشته و می تواند در آینده نیز عواقب وخیمی را برای مسئولین این منطقه در پی داشته باشد.

سلاح مورد علاقه آدمکش‌های موساد باز هم رویت شد

در لوازم بدست آمده از این گروهک تروریستی که به شکل کولبری از اقلیم کردستان عراق وارد ایران شده حجم قابل توجهی از مواد منفجره باری خرابکاری و انفجار در تاسیسات صنعتی و نظامی کشور ، لوازم گریم برای تغییر چهره ، ابزار فعال کردن بمب از راه دور ، تغییر اثر انگشت و البته ۴ قبضه اسلحه کمری کشف شده است. همچنین در میان سلاح های کشف شده از این گروه تروریستی، یک مدل معروف با مشخصاتی خاص بوده که سابقه کشف شدن آن از جوخه های ترور و خرابکاری موساد در کشور ما نیز وجود دارد.

در سال ۱۳۸۹ و در جریان یک مراسم رسمی، وزارت اطلاعات تصاویری از تجهیزات به دست آمده از یک تیم ترور موساد در کشور ما را منتشر کرد که در آنجا یک قبضه اسلحه کمری گلاک خودنمایی می کرد. این سلاح به همراه چندین خشاب در اختیار این تیم تروریستی قرار گرفته بود. در سری جدید نیز شاهد هستیم که مدل دیگری از خانواده گلاک همراه با صدا خفه کن در اختیار تیم تروریستی قرار گرفته است. اما چرا گلاک ؟ برای پاسخ به این سوال باید یک توضیح کلی در خصوص این سری از سلاح های کمری بدهیم.

تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد» / اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟ + عکس ها

اسلحه گلاک ۱۷ که در سال ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات به نمایش در آمد

سلاح های کمری سری گلاک ساخت شرکت اتریشی Glock Ges.m.b.H هستند و تولید آنها از سال ۱۹۸۲ میلادی آغاز شده است. این سلاح را می توان اولین اسلحه کمری تولید انبوه شده در جهان به حساب آورد که در حجم بسیار بالایی در ساخت آن از مواد پلیمری استفاده شده است. استفاده از این مواد باعث کاهش وزن این سلاح شده و در عین حال باعث می شود کشف آن برای بسیاری از دستگاههای فلزیاب به نسبت خصوصا نسل قدیمی‌تر سلاح‌های کمری سخت‌تر باشد. عقب‌نشینی بسیار کم این سلاح ، خصوصا در مدل ۹ میلی متری که دقت بسیار بالایی را به آن می‌دهد در کنار سبکی و اندازه کوچک به نسبت بسیاری از سلاح‌های همدوره باعث شد که حجم کاربران این سلاح هر روز در دنیا بیشتر و بیشتر شود.

گلاک با توجه به داشتن بازار بسیار بزرگ جهانی از زمان معرفی در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی تا به همین امروز در مدل های مختلف ، در اندازه‌های مختلف و کالیبرهای مختلف عرضه شده است. تقریبا در تمام مناطق جغرافیایی جهان و در اکثر کشورها، ردی از این اسلحه معروف اتریشی دیده می‌شود. وقتی نگاهی به کاربران گلاک در دنیا داشته باشیم نام‌های بسیار جالب و قابل توجهی دیده می‌شود. در کنار نیروهای پلیس بسیاری از کشورهای جهان از آمریکا گرفته تا تایلند ، آلمان ، انگلیس ، سوییس ، بنگلادش ، استرالیا و .... در بسیاری از نیروهای نظامی و خصوصا عملیات ویژه جهان نیز سلاح‌های این سری دیده می شود.

از جمله معروف‌ترین کاربران گلاک در رده نیروهای نظامی و عملیات ویژه می‌توان به فرماندهی عملیات ویژه نیروهای مسلح آمریکا ، نیروی ویژه ارتش ترکیه ، نیروی ویژه ارتش پاکستان ، واحدهای مختلف سرویس های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی ، یگان عملیات ویژه ارتش فرانسه و واحدهای کماندویی ارتش هندوستان اشاره کرد.

تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد» / اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟ + عکس ها

اسلحه گلاک متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی (احتمالا مدل گلاک ۱۹) در اختیار یحیی سنوار از رهبران بلندپایه حماس بعد از یک عملیات شکست خورده صهیونیست ها در خان یونس در سال ۲۰۱۸ میلادی

این سلاح در مدل های بسیار زیاد و در کالیبرهای مختلف، نه فقط در اتریش و در بلکه در کشورهای مختلف دنیا ساخته شده و حجم بالای استفاده از آن باعث شده که متاسفانه در حجم زیادی نیز در اختیار گروه‌های تبهکار ، قاچاقچیان مواد مخدر و البته گروه‌های تروریستی قرار بگیرد. گلاک به دلیل حجم بالای تولید و توزیع، عملا در بسیاری از موارد توان رهگیری و مشخص کردن کاربر و سفارش دهنده اولیه و اصلی را ندارد.

برای نمونه در منطقه غرب آسیا حجم بالایی از این سلاح در اختیار نیروهای پلیس و ارتش عراق قرار گرفت که در جریان فازهای اولیه حمله ناگهانی گروه تروریستی داعش به داخل خاک عراق متاسفانه حجم زیادی از این سلاح‌ها بدست این گروه تروریستی افتاده و از طریق آنها در بازار سیاه سلاح منطقه پخش شد. مشخصا موساد نیز این گزینه مناسب را بدون نیاز به نشان دادن اثری خاص از خود به راحتی از بازار سیاه تهیه و در اختیار عوامل میدانی خود در اقلیم کردستان عراق داده است.

تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد» / اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟ + عکس ها

دو قبضه سلاح گلاک۱۹ کشف‌شده اخیر از تیم تروریستی اجیرشده توسط موساد به همراه خشاب، مهمات و صداخفه‌کن

اما به سراغ مدل دقیق سلاح‌های مکشوفه از تیم ترور موساد برویم. سلاحی که در سال ۱۳۸۹ از تیم ترور موساد کشف و به نمایش درآمد مدل گلاک ۱۷ بود. این سلاح تقریبا اصلی‌ترین و پرتیراژترین مدل از سری گلاک به حساب می‌آید که با مهمات ۹ میلی متری مسلح شده و خشاب آن نیز معمولا از گونه حاوی ۱۷ گلوله بهره می‌برد.

طول این سلاح ۱۱۴ میلی متر و وزن آن با خشاب پر ۹۱۵ گرم است. اما مدل جدیدی که توسط وزارت اطلاعات کشف شده از سری گلاک ۱۹ نسل ۴ موسوم به Gen ۴ است. این اسلحه نسبت به مدل ۱۷ کوچک تر بوده و البته همچنان از مهمات ۹ میلی متری بهره می برد. طول کلی آن ۱۰۲ میلی متر ، وزن آن با خشاب ۱۵ تیری نیز ۸۵۵ گرم است.

همان طور که در تصویر مشاهده می شود صدا خفه کن هایی نیز در اختیار این تیم تروریستی قرار گرفته تا در کنار شلیک کم لگد و دقیق، تیراندازی کم صدا را داشته باشند که یک فاکتور مهم در انجام عملیات های تروریستی و مخفی به حساب می آید.

تجهیزات کشف شده از تیم جاسوسی «موساد» / اسلحه محبوب اسرائیلی ها چیست؟ + عکس ها

منبع: مشرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها