نیویورک‌تایمز: روسیه برای مقابله با غرب از ایران کمک می‌گیرد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، تحریم‌های ضدروسی را عامل نزدیکی بیشتر تهران و مسکو ارزیابی کرد و نوشت: کرملین دنبال تقویت همکاری‌های راهبردی، نظامی و اقتصادی با ایران، برای دور زدن تحریم‌ها و مقابله با غرب است.

نیویورک‌تایمز: روسیه برای مقابله با غرب از ایران کمک می‌گیرد

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به ایران نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به همراه همتای ترکیه‌ای خود در حالی هفته آینده به تهران سفر می‌کنند که چشم‌انداز بازار نفت بسیار پیچیده است.

این روزنامه غربی با اشاره به این موضوع که سفر پوتین به تهران، دومین سفر خارجی وی از زمان شروع جنگ اوکراین در ماه فوریه خواهد بود، نوشت: جنگ اوکراین و تحریم‌ها روابط ایران و روسیه را متحول کرده است.

این روزنامه آمریکایی به محدود شدن سفرهای خارجی پوتین در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: باوجود تداوم کرونا، از زمان شروع جنگ اوکراین، پوتین استفاده از دیپلماسی برای جلب حمایت نظامی و اقتصادی کشورهای غیرغربی برای مقابله با تحریم‌ها را در پیش گرفته‌است.

این روزنامه چاپ نیویورک با اشاره به اظهارات مشاور امنیت ملی دولت بایدن درباره تلاش روسیه برای دریافت پهپاد به ویژه پهبادهای موشک‌انداز از ایران، نوشت: مسکو نه تنها در شرایط کمبود تسلیحات ممکن است دنبال دریافت پهپاد از ایران باشد بلکه به ایران به عنوان یک شریک اقتصادی جدید برای دور زدن تحریم‌ها و صادرات نفت می‌نگرد.

نیویورک تایمز، محدودیت‌های اعمال‌شده روی صنعت دفاعی روسیه را یادآور شد و افزود: ایران به عنوان متحد سنتی مسکو، از زمان شروع جنگ اوکراین برای پوتین اهمیت بیشتری پیدا کرده و مراودات و رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور بیشتر شده است.

این روزنامه، اظهارات پوتین در دیدار با آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران در عشق‌آباد را یادآور شد و نوشت: پوتین در این دیدار، روابط دو کشور را عمیق و راهبردی خواند و از افزایش ۸۱ درصدی تجارت بین تهران و مسکو در سال گذشته ابراز خرسندی کرد.

نیویورک تایمز، پذیرش نهایی ایران در نشست ماه سپتامبر سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان را یادآور شد و به نقل از سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نوشت: پیوستن ایران به سازمان شانگهای گامی برای تقویت چندجانبه گرایی و کاهش نفوذ جهانی آمریکاست.

این روزنامه با بیان اینکه تحریم غرب، روسیه را به ایران نزدیک کرد، افزود: پیش از جنگ اوکراین، روسیه خواهان حفظ روابط با اسرائیل و کشورهای عرب منطقه بود اما اکنون، شرایط تغییر کرده و تحریم موجب نزدیکی مسکو به تهران شده است.

نیویورک تایمز، چنددهه تجربه جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌های غرب را یادآور شد و نوشت، روسیه می‌خواهد از تجربه ایران برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    تفاقا به عظمت انسان پی برده میشود که چه کارهایی میتواند بکند اما شما چون پیوسته افراد حقیر دور وبرتون دیدید فقط یاد گرفتید که با این عینک دنیا را بنگرید .جواب سد حسن

  • سامان بیگ
    0

    کوری که عصا کش کور دیگریست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها