نتانیاهو: نخست وزیر بشوم با ریاض توافق می‌کنم

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از ولیعهد سعودی گفت اگر به نخست وزیری این رژیم بازگردد قصد دارد با عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به توافق صلح کامل برسد.

نتانیاهو: نخست وزیر بشوم با ریاض توافق می‌کنم

«بنیامین نتانیاهو»  رهبر احزاب مخالف کابینه در کنست روز دوشنبه در سخنانی از «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تشکر و قدردانی کرد. 

نتانیاهو گفت: «من از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به دلیل نقش وی در تحقق چهار پیمان تاریخی آبراهام قدردانی می‌کنم».

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که این سخنان را پیش از سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی مطرح می‌کرد، افزود: «اگر به رهبری اسرائیل بازگردم قصد دارم با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی به توافق‌های صلح کامل برسم».

این در حالی است که امروز «شمعون آران» روزنامه نگار و تحلیلگر امور سیاسی در تلویزیون رژیم صهیونیستی از فرود یک هواپیمای  خصوصی اسرائیلی به عربستان سعودی سفر کرده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از آران گزارش داد، این هواپیما متعلق به سازمان جاسوسی موساد بوده که بعد از ظهر امروز دوشنبه در ریاض فرود آمده است.

وی خبر داد که موساد از این هواپیما در گذشته استفاده می‌کرده است و ظاهرا ورود آن به عربستان، مقدمه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه است.

بایدن قرار است در این دور، به عربستان هم سفر کرد. وی پیش از این مدعی شد که در جریان سفر به ریاض، مسئله حقوق بشر در دستور کارش قرار دارد.

 قرار است رئیس جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و سایر سران این کشور دیدار کند. بایدن ادعا کرد که هدفش، جهت‌دهی مجدد به روابط با ریاض است، نه قطع روابط با کشوری که «شریک راهبردی 80 ساله آمریکا» به شمار می‌رود.

در همین ارتباط، «عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که درخواست رسمی را برای اجازه پرواز مستقیم از تل‌آویو به عربستان به مقامات سعودی ارسال کرده است.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که «من این موضوع را با عربستان در میان گذاشتم و امیدوارم این روز به زودی فرا برسد».

این درخواست رسمی در حالی از سوی رژیم صهیونیستی به مقامات سعودی ارسال شده که عربستان، پیش از این نیز پذیرای حجاج ساکن سرزمین‌های اشغالی بوده است؛ اما این مسافران باید از طریق کشورهای ثالث وارد عربستان می‌شدند.

فریج در این باره اذعان می‌کند: «هزینه این تردد (سفر از طریق کشورهای ثالث) ممکن است به ۱۱۵۰۰ دلار برای یک سفر یک هفته‌ای برسد، در حالی که زائران کشورهای عربی حدود نیمی از این مبلغ را پرداخت می‌کنند».

این در حالی است که عربستان سعودی، پس از روند عادی‌سازی روابط عربی با رژیم صهیونیستی [توسط امارات و بحرین در سال ۲۰۲۰] به هواپیماهای اسرائیلی اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را داده بود. امری که هم‌اکنون منجر به افزایش سفرهای هوایی تجار صهیونیست با هواپیماهای شخصی، به ریاض و جده شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها