سفیر روسیه:

نیروهای روس دیگر از جنوب اوکراین بیرون نمی‌روند

سفیر روسیه در لندن به خبرنگاران گفت: روسیه نیروهای اوکراینی را در کل منطقه شرقی دونباس شکست خواهد داد و بعید است که از محدوده وسیعی از خشکی در سراسر سواحل جنوبی اوکراین عقب نشینی کند.

نیروهای روس دیگر از جنوب اوکراین بیرون نمی‌روند

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان آغاز جنگ در اوکراین در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ نیروهای روسیه کنترل بخش بزرگی از قلمرو سراسر جناح جنوبی اوکراین بر فراز کریمه را - که روسیه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه کرد- در دست گرفته و بتدریج نیروهای اوکراینی را از دو منطقه تحت حمایت خود در شرق اوکراین بیرون رانده اند. روسیه اخیراً این دو منطقه را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته شده است.

آندری کلین سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است درگیری ها پایان یابد، اظهار کرد که نیروهای اوکراین از تمام دونباس عقب رانده خواهند شد و بعید است روسیه و نیروهای تحت حمایتش از جنوب اوکراین عقب نشینی کنند.

کلین در مصاحبه ای در محل اقامت خود در لندن، جایی که وینستون چرچیل در مورد استراتژی جنگ جهانی دوم با سفیر جوزف استالین صحبت می کرد، به خبرنگار رویترز گفت: «ما تمام دونباس را آزاد می کنیم. البته پیش‌بینی خروج نیروهای ما از بخش جنوبی اوکراین دشوار است، زیرا قبلاً تجربه کرده‌ایم که پس از عقب‌نشینی، اقدامات تحریک‌آمیز شروع می‌شود و به مردم تیراندازی می‌شود و این قبیل مسائل.»

به گزارش رویترز، کلین در پایان سخنانش گفت، دیر یا زود اوکراین باید تصمیم بگیرد: یک توافق صلح با روسیه امضا کند یا "به لغزش ادامه دهد" تا ویران شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها