سازمان ملل: وضعیت غزه پس از ۱۵ سال محاصره، فاجعه‌بار است

سازمان ملل متحد در گزارشی خواستار رفع فوری محاصره نوار غزه و لغو تمامی محدودیت‌ها و بازسازی کارخانجات تخریب شده در این منطقه شد.

سازمان ملل: وضعیت غزه پس از ۱۵ سال محاصره، فاجعه‌بار است

دفتر هماهنگی امور انساندوستانه در اراضی اشغالی فلسطین (اوچا) در گزارشی اعلام کرد که وضعیت نوار غزه پس از گذشت ۱۵ سال محاصره زمینی، دریایی و هوایی این منطقه، فاجعه‌بار شده است.

در این گزارش آمده است که محاصره نوار غزه باعث افزایش نرخ فقر و بیکاری به بالاترین حد آن، نابودی اقتصاد فلسطینیان و اتکای ۵۰ درصد آن‌ها به کمک‌های بین‌المللی شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در این گزارش با اشاره به نگرانی سازمان ملل از محاصره نوار غزه و نقض تعهدات رژیم صهیونیستی، بر ضرورت رفع محاصره غزه مطابق با قطعنامه شماره ۱۸۶۰ شورای امنیت تأکید شده است.

اوچا در گزارش خود همچنین آورده است که محاصره نوار غزه تاکنون باعث مرگ صدها نفر از ساکنان نوار غزه شده است همچنانکه مسئولان مصر پس از سال ۲۰۱۴ به دنبال ناآٰرامی‌های سیاسی در مصر، گذرگاه رفح را بسته اما این گذرگاه از اواسط سال ۲۰۱۸ در بیشتر اوقات باز است.

بر اساس این گزارش، محاصره غزه از سال ۲۰۰۷ باعث تأخیر در ساخت خانه‌هایی شده که رژیم اشغالگر آن را تخریب کرده است و علاوه بر آن ارائه خدمات بهداشتی، أموزشی و خدمات در بخش آب و فاضلاب و غیه کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها