تدارک رژیم صهیونیستی و هند برای از سرگیری مذاکرات تجارت آزاد

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم و هند در حال آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات بر سر یک توافقنامه تجارت آزاد هستند و افزود که یک هیات مقامات هندی با هدف بحث در مورد قوانین چارچوبی و هماهنگی انتظارات برای مذاکرات وارد قدس شده است.

تدارک رژیم صهیونیستی و هند برای از سرگیری مذاکرات تجارت آزاد

به گزارش خبرگزاری رویترز، در اکتبر گذشته، هند و رژیم صهیونیستی توافق کردند که مذاکرات تجارت آزاد را با هدف امضای توافقی تا اواسط سال ۲۰۲۲ از سر بگیرند.

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک تیم ارشد حوزه صنعت و تجارت هند با همتایان اسرائیلی خود برای بحث در مورد قوانین اساسی دیدار خواهند کرد اما نگفت چه زمانی مذاکرات تجاری واقعی از سر گرفته خواهد شد.

روابط بین تل‌آویو و دهلی‌نو در مدت هشت سال پس از روی کار آمدن نارندرا مودی در مقام نخست‌وزیری هند، نزدیک‌تر شده است و دو طرف در طول این مدت چندین توافق شراکت استراتژیک، نظامی و فناوری را تشکیل داده‌اند.

تجارت دوجانبه بین رژیم صهیونیستی و هند در سال ۲۰۲۱ در مجموع به ۶.۳ میلیارد دلار رسید، در حالی که در سال ۱۹۹۲ زمانی که دو طرف روابط دیپلماتیک خود را آغاز  کردند این میزان ۲۰۰ میلیون دلار بود و رژیم اسرائیل به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های تسلیحات هند در کنار آمریکا و شریک بلند مدت هند یعنی روسیه بروز یافته است.

اورنا باربیوای، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: ما در قبال طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها، از کشاورزی، آب و هوا و آب گرفته تا امنیت داخلی، فناوری مالی و سایبری، چالش‌های مشابهی داریم.

او روابط بین دو طرف را "استراتژیک" خواند و گفت که توافق تجارت آزاد به طور قابل توجهی همکاری‌های موجود را تقویت می‌کند.

ران مالکا، مدیر کل این وزارتخانه و سفیر سابق تل‌آویو در هند، در بیانیه‌ای اظهار کرد که این توافق موانع تجاری را برای شرکت‌های اسرائیلی فعال در هند کاهش می‌دهد، همکاری‌های تجاری و اقتصادی را تقویت می‌کند و به دولت در تلاش برای کاهش هزینه‌های زندگی کمک می‌کند.

تل‌آویو ماه گذشته میلادی با امارات توافقنامه تجارت آزاد امضا کرد.

هند قصد دارد با طرف‌های دیگری از جمله استرالیا، امارات، انگلیس و کانادا توافق‌های تجاری جدیدی امضا کند تا صادرات را تقویت کرده و به خودش کمک کند تا سریعتر از کندی رشد اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بهبود یابد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها