ان‌بی‌سی نیوز:

نفتکش یونانی توقیف شده به دست ایران، عازم آمریکا بود

شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز در گزارشی اعلام کرد که کشتی یونانی توقیف شده در ایران، حامل ده‌ها هزار گالن نفت به مقصد آمریکا بود.

نفتکش یونانی توقیف شده به دست ایران، عازم آمریکا بود

یک مقام فعلی و یک مقام سابق دولت آمریکا در گفتگو با ان بی سی نیوز درباره نفتکش‌های توقیف شده یونانی، اعلام کردند که در بحبوحه افزایش قیمت بنزین در آمریکا، یکی از نفتکش هایی که از سوی ایران توقیف شد و حامل ده ها هزار گالون نفت به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بود، عازم آمریکا بود.

به گفته این مقامات در اواخر اردیبهشت، نفتکش «پرودنت واریور» (Prudent Warrior) که از عراق به سمت تگزاس آمریکا در حال حرکت بود، در آب‌های بین المللی خلیج فارس توقیف و به آب‌های سرزمینی ایران هدایت شد.

با وجود این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن محکومیت توقیف دو کشتی متعلق به یونان، گفته است: «ما هیچ نظری در مورد مقصد این کشتی نداریم. آمریکا همچنان در کنار یونان، متحد و شریک کلیدی خود در ناتو برای مقابله با توقیف این کشتی ایستاده است.»

چندی پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد. این اقدام در حالی صورت گرفت که یونان یک ماه قبل یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را در آب‌های خود توقیف و طبق ادعای رویترز نفت آن را به آمریکا تحویل داده بود.

این دو نفتکش یونانی با نام‌های «پرودنت واریور» (Prudent Warrior) و «دلتا پوزیدون» (Delta Poseidon) یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده اند. دلتا پوزیدون دارای ۲۵ خدمه شامل دو یونانی و پرودنت واریور دارای ۲۳ خدمه شامل ۸ یونانی و یک قبرسی است.

در نهایت روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند دادگاه یونان حکم دادگاه قبلی را که به آمریکا اجازه مصادره بخشی از محموله نفتی کشورمان بر روی یک نفتکش در سواحل یونان را می‌داد، لغو کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    کشتی یونانی راآزادنکنید..

  • محمد
    0

    بدبختها گندی رو که زدن رو نمیدونن چه طور پاک کنن اونوقت با این دروغ میخوان نفت ربوده شده ایران رو پس بدن این امریکایی ها ریا کار ترین ادم های روی کره زمین هستن کارشون فقط ظلم و زور نیرنگه که البته این طوری هم خودشونو به قدرت رسوندن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها