پادشاه عمان کیست؟

هیثم بن طارق آل سعید پسرعموی سلطان قابوس، پادشاه جدید و جانشین پادشاه فقید این کشور شده است.

پادشاه عمان کیست؟

«هیثم بن طارق» (66 ساله) پسرعموی  سلطان قابوس است، که به عنوان وزیر میراث و فرهنگ عمان انجام وظیفه می‌کرد.  او معمولا به عنوان فرستاده ویژه سلطان قابوس فعالیت داشت و پیشتر در وزارت خارجه عمان مشغول بوده است که از دو سال پیش از جمله گزینه‌های جانشینی پادشاهی عمان بود.

سلطان «قابوس بن سعید» پادشاه عمان دیشب پس از یک دوره بیماری که به سرطان روده مبتلا شده بود، در سن 79 سالگی درگذشت. وی از سال 1970 میلادی و به مدت پنجاه سال در عمان حکفرمایی کرد.

هیثم بن طارق آل ‌سعید ، پسر عموی قابوس بن سعید پادشاه فقید این کشور به شمار می ‌رود و شجره نامه وی به قدیمی ترین خانواده ‌های عرب حاکم در این کشور باز می ‌گردد. وی در ۱۹۷۹ میلادی در رشته برنامه خدمات خارجی دانشگاه آکسفورد FSP فارغ التحصیل شد. معاون نخست وزیر در امور همکاری‌ های و روابط بین الملل از دیگر منصب‌ های اجرایی وی بود و در آخرین ماموریت به عنوان نماینده رسمی عمان به اجلاس اتحادیه عرب در اردن اعزام شد.

وی پیش از این مناصب مختلفی را بر عهده داشته است که از آن جمله می‌توان به ریاست کمیته اصلی چشم انداز ۲۰۴۰ عمان و وزارت میراث و فرهنگ از فوریه ۲۰۰۲ میلادی تا ژانویه ۲۰۲۰ میلادی اشاره کرد. هیثم بن طارق هم چنین چندین پست در وزارت خارجه از جمله دبیر کلی این وزارت خانه و جانشین وزیر خارجه در امور سیاسی را به عهده داشته است.

وی از سال ۱۹۸۳ میلادی تا ۱۹۸۶ میلادی، ریاست فدراسیون ملی فوتبال عمان را به عهده داشته است. بر خلاف سلطان فقید عمان که فرزندی نداشته، هیثم بن طارق دارای ۴ فرزند است!

منبع: دیدنو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    موفق باشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها