فردیناند مارکوس در انتخابات فیلیپین پیروز شد

پس از پیروزی فردیناند مارکوس جونیور در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین و بازگشت غیرقابل تصور او به عرصه سیاست، این کشور امروز (سه‌شنبه) با طلوع سیاسی جدید، اما سیاستی آشنا مواجه است.

فردیناند مارکوس در انتخابات فیلیپین پیروز شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، فردیناند مارکوس جونیور، پسر و همنام دیکتاتوری سابق این کشور و معروف به "بونگ‌بونگ" در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین توانست رقیب خود «لنی روبردو»، معاون رئیس‌جمهوری این کشور را شکست دهد.

اکنون با شمارش ۹۶ درصد از آرای واجد شرایط در یک شمارش غیررسمی، پیروزی مارکوس در انتخابات روز دوشنبه قطعی به نظر می‌رسد؛ رقمی که نشان می‌دهد مارکوس بیش از ۳۰ میلیون رای و چیزی تقریبا دو برابر رقیبش دریافت کرده است.

جنجالی‌ترین انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین صبح روز دوشنبه آغاز شد و انتظار می‌رود که نتایج رسمی تا پایان ماه مه مشخص شود.

گفته می‌شود که مارکوس ۶۴ ساله که سابقا در رقابت معاونت ریاست جمهوری فیلیپین در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی از روبردو شکست خورده بود، در این کارزار انتخاباتی تنها بر یک مسئله تمرکز داشته است؛ "اتحاد".

او پس از انتشار خبر پیروزی خود، در فیسبوک پیام ویدئویی را ارسال کرد و دلیل پیروزی خود را "اعتقاد مردم به اتحاد" قلمداد کرد.

امروز (سه‌شنبه) تقریبا ۴۰۰ تن که اکثر آن‌ها دانشجو بودند، اعتراضاتی را "علیه مارکوس و بی‌قانونی این دوره از انتخابات" انجام دادند. اما این درحالیست که کمیسیون انتخاباتی اعلام کرده که نتایج منتشر شده "کاملا منطقی و عادلانه" بوده است.

پدر مارکوس (فردیناند امانوئل ادارلین مارکوس) در ۱۹۸۶ و در نتیجه «انقلاب قدرت مردم» فیلیپین سرنگون شد. پیروزی مارکوس در این انتخابات می‌تواند بار دیگر نام خانوادگی او را در صحنه تاریخ سیاسی فیلیپین حک کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها