مهاجمان مسلح 60 زندانی را در بورکینافاسو فراری دادند

حمله یکشنبه شب مردان مسلح به زندانی در بورکینافاسو به کشته شدن یک نفر و فرار همه 60 زندانی آنجا منجر شد.

مهاجمان مسلح 60 زندانی را در بورکینافاسو فراری دادند

یکشنبه شب حمله مردان مسلح  به زندان نونا در بوکلی-دو-موهون در استان کوسی، در شمال غربی بورکینافاسو، منجر به کشته شدن یک نفر و فرار حدود ۶۰ زندانی شد.

خبرگزاری بورکینابه گزارش داد که مهاجمان یک خودروی خدماتی و دو موتورسیکلت کارکنان زندان و مقداری پول نقد را سرقت کردند.

علاوه بر این، دو منبع امنیتی و یک منبع قضایی گفتند که مردان مسلح در جریان حمله شبانه به زندانی در شمال غربی بورکینافاسو، حدود ۶۰ زندانی را آزاد کردند و قبل از فرار اقدام به تخریب دفاتر و آتش زدن خودروها کردند.

به گزارش روسیا الیوم، دو منبع امنیتی گفتند که افراد مسلح حوالی نیمه شب سوار بر چند خودرو و موتورسیکلت و  در حالی که کلاشینکف و مسلسل در دست داشتند، وارد شهر نونا شدند و همه زندانیان در زندان را که حدود ۶۰ نفر بودند آزاد کردند.

به گفته منابع امنیتی، در جریان حمله به این زندان کسی کشته نشد، اما یک جنگجوی شبه نظامی داوطلب هدف گلوله قرار گرفت.

آنها همچنین اشاره کردند که افراد مسلح تعدادی کامیون و موتور زندان را آتش زدند و دفاتر آنجا را تخریب کردند و تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

به گفته دو مقام محلی، این حمله تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که حداقل ۱۱ نفر توسط مهاجمان ناشناس بین شهرهای شمالی دوری و گورگاجی کشته شدند که در میان کشته شدگان،نُه شبه نظامی و دو غیرنظامی بودند.

روز جمعه، ارتش بورکینافاسو گفت ۱۱ سرباز، شبه نظامی و پلیس در حملات دیگری طی هفته گذشته کشته شدند، اما بیش از ۲۰ شبه نظامی نیز در پاسخ به این حملات به هلاکت رسیدند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها