چرا آلمان تسلیحات سنگین به اوکراین می‌دهد؟

وزارت دفاع آلمان تایید کرد این کشور با ارسال تانک‌های ضدهوایی به اوکراین موافقت کرده است، اقدامی که نشان دهنده تغییر عمده رویکرد برلین در ارائه کمک نظامی به اوکراین تلقی می‌شود. اما به راستی آلمان چرا چنین کاری می‌کند؟

چرا آلمان تسلیحات سنگین به اوکراین می‌دهد؟

به گزارش سی ان ان، کریستین لامبرشت، وزیر دفاع، طی نشستی با مقامات دفاعی بین‌المللی در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین در آلمان خبر ارسال سامانه‌های ضدهوایی Gepard را داد.

وی گفت: «تصمیم گرفتیم از اوکراین با سیستم‌های ضد هوایی حمایت کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که اوکراین اکنون برای ایمن‌سازی حریم هوایی از زمین به آن نیاز دارد.

این تصمیم مهمی است چراکه اولین بار است که آلمان با ارائه این نوع تسلیحات سنگین به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه موافقت می‌کند.

گفتنی است آلمان سامانه تانکی Gepard را در سال ۲۰۱۰ از سیستم نظامی خود خارج کرده است.

این تانک‌ها تفنگ ضدهوایی خودکششی آلمانی SPAAG دارد که در تمام شرایط آب وهوایی قادر به مانور است.

تانک Gepard در سال ۲۰۱۰ در آلمان کنارگذاشته شد و سیستم جدید LeFlaSys با ۴ موشک استینگر FIM-۹۲ یا LFK NG جایگزین آن شد.

آلمان در ابتدا در برابر درخواست‌ها برای ارائه تسلیحات به کی یف مقاومت کرد و تنها به ارائه کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی موافقت کرد.

رویکرد قبلی مطابق با سیاست دهه‌های اخیر آلمان مبنی بر عدم ارائه تسلیحات کشنده به مناطق بحرانی بوده که حالا تغییر کرده است.

قبل از تهاجم پوتین به اوکراین، دولت جدید آلمان موافقت کرد سیاست محدودکننده صادرات تسلیحات را در توافق‌نامه ائتلافی خود لحاظ کند.

اما در مواجهه با فشار از سوی متحدان غربی، سیاستمداران داخلی و مردم آلمان، دولت جدید مجبور شد قوانین را اصلاح کند. در اواخر فوریه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، اعلام کرد که آلمان تحویل برخی تسلیحات به اوکراین را آغاز خواهد کرد، اگرچه در آن زمان او اصرار داشت آنها را "تجهیزات دفاعی" بخواند.

وی همچنین اعلام کرد که آلمان شروع به تزریق پول بیشتر به سیستم نظامی خود {افزایش بودجه} خواهد کرد و در همین رابطه برلین اعلام کرد ۳۵ جت جنگنده F-۳۵A ساخت ایالات متحده را خریداری می کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چه خوب است دولت مردان روسیه حقیقت تلخ شکست را قبول کنند ودست از ویرانی آزار و اذیت مردم اوکراین بر دارد و سربازان خود را از اوکراین خارج وبه این تجاوز خاتمه دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها