مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

برای اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه اتفاق نظر وجود ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که در میان کشورهای اروپایی اتفاق نظری درباره تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به خصوص در زمینه تحریم انرژی وجود ندارد.

برای اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه اتفاق نظر وجود ندارد

«جوزپ بورل» روز جمعه گفت که اروپا به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد و این کمک‌ها را افزایش می‌دهد.

وی که این سخنان را در مصاحبه با روزنامه «رپوبلیکا» که روز جمعه منتشر شد مطرح می‌کرد، افزود: «هدف این است که مانع از تلاش‌های مسکو برای کنترل بر اوکراین شویم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «کمک نظامی ما به اوکراین ادامه خواهد یافت و افزایش می‌یابد و هدف ما جلوگیری از اشغال کی‌یف توسط روسیه و تغییر دولت و سیطره بر اوکراین است».

بورل تاکید کرد که هدف اتحادیه اروپا، کمک به اوکراینی‌ها برای دفاع از خودشان است.

بورل تایید کرد که در میان کشورهای اروپایی اتفاق نظری در خصوص تحریم‌های جدید علیه روسیه در آینده نزدیک به خصوص در زمینه تحریم انرژی وجود ندارد.

وی گفت: «در آینده نزدیک، ما با موضوع تحریم‌ها باز خواهیم گشت اما برخی کشورها پیشتر گفته بوده‌اند که آنها این تصمیم جمعی را رد خواهند کرد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا گفته مسکو با توجه به تلاش کشورهای اروپایی برای کاستن از وابستگی خود به گاز روسیه، مسیر صادرات این محصول را به سمت نیمکره شرقی جهان تغییر خواهد داد.

پوتین همچنین تأکید کرده کشورهای اروپایی قادر نخواهند بود به طور کامل وابستگی خودشان به گاز روسیه را قطع کنند.

روسیه در راستای تلاش برای متنوع کردن مشتری‌‌های محصولات گاز خود روابط نزدیک‌تری با آسیا و به ویژه چین پایه‌ریزی کرده است. چین در حال حاضر اصلی‌ترین مشتری محصولات انرژی در جهان است.

پوتین که در نشستی با حضور اعضای کابینه دولت روسیه حضور داشت گفت: «مسئله شگفت‌انگیز این است که شریکان ما در کشورهای غیردوست روسیه خودشان اذعان کرده‌اند که نمی‌توانند بدون منابع انرژی روسیه از جمله گاز ادامه دهند. در حال حاضر هیچ جایگزین معقول [برای گاز روسیه] در اروپا وجود ندارد.»

«عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین موجب شده 27 عضو کشورهای اروپایی در اولویت‌های خود برای تأمین محصولات انرژی تجدید نظر کند. بروکسل به دنبال کاستن از وابستگی کشورها به گاز روسیه است. مسکو در حال حاضر تأمین‌کننده نزدیک به 40 درصد از گاز طبیعی اتحادیه اروپا است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها