شبکه آمریکایی سی ان ان:

روسیه اگر می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند، می‌تواند از ایران یاد بگیرد

شبکه آمریکایی سی ان ان پیشنهاد داد اگر روسیه به دنبال دور زدن تحریم‌های غرب است، می‌تواند از تجربه ایران کمک بگیرد.

روسیه اگر می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند، می‌تواند از ایران یاد بگیرد

پایگاه شبکه آمریکایی سی ان ان با انتشار مطلبی نوشت: در حالی که روسیه در زمینه تمامی بخش‌ها در اقتصاد خود با تحریم‌های بی سابقه‌ای روبروست، شاید این کشور بایستی به همپیمان مورد اعتماد خود با بیش از چهار دهه تجربه تحریم‌های غرب روی بیاورد.

این رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شد: تا پیش از شروع جنگ اوکراین، و طبق اعلام پایگاه «Castellum.Ai» که تحریم‌ها را دنبال می‌کند، ایران تحریم شده‌ترین کشور در جهان بود؛ اما اکنون روسیه رکورد در این زمینه را در دست دارد و هر دو کشور [ایران و روسیه]در وضعیتی هستند که تحلیلگران آن را «ازدواج مصلحتی» می‌نامند که احتمالا به سبب تشدید جنگ در اوکراین، این مسأله قوی‌تر نیز خواهد شد.

سی ان ان در ادامه به نقل از مدیر عامل «Gulf State Analytics» که یک شرکت مشاوره‌ای ریسک پذیری در حوزه ژئوپلیتیک است می‌گوید: منافع مشترک در کمک رسانی به یکدیگر در دور زدن تحریم‌ها برای روابط پویای ایران و روسیه امری مهم است.

سی ان ان در ادامه می‌گوید: در میان بحبوحه محاصره هوایی که میان مسکو وغرب شکل گرفت، «ویتالی ساولیف» وزیر حمل و نقل روسیه گفت کشئورش در حالی مطالعه این مسأله است که به ایران در مقابله با تحریم‌ها در زمینه حفظ و نگهداری قطعات یدکی کمک کند. ایران همچنان از برخی از هواپیما‌هایی که پیش از انقلاب اسلامی خریداری کرده بود را استفاده می‌کند.

مدیرعامل این شرکت همچنین می‌گوید: این روابط دو جانبه احتمالا همزمان با تشدید جنگ اوکراین و خصوصا در صورتی که مذاکرات وین برای احیای برجام شکست بخورد، قوی‌تر خواهد شد.

سی ان ان همچنین گفت: پس از دهه‌ها محدودیت‌های غربی، جمهوری اسلامی به استاد دور زدن تحریم‌ها و نیز دستکاری در ردیابی کشتی‌ها برای این منظور تبدیل شده است.

پنجاه ودو روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و غرب با ابزار تحریم سعی کرده است تا اقتصاد روسیه را ضعیف کند؛ تلاشی که نتایجی معکوس داشته است؛ به طوری که شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داده است تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه سبب گرانی کالا‌ها در کشور‌های اروپایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • احمدی
    0

    مسئولان ایرانی چون اصالتا ایرانی نیستند به بهانه تحریم ملت را در فقر نگه داشتن .(خودشان و خانوادشان در رفاه کامل هستند ).ولی چون مسئولان روسی اصالتا روسی هستند با ملت خودشان این کار را نمی کنند

  • نیما
    0

    تجربه نمیخواد که با چند تا واسطه باید خرید کنند که دین مردمش میاد جلوی چشماشون

  • خدایا هیچ کشوری رو به سرنوشت ایران دچار نکن
    0

    ایران الگوی بیچارگان جهان!!!!
    به روس ها توصیه میکنم به جای قرار دادن ایران به
    الگوی خود......از سرنوشت ایران عبرت بگیرند
    بهتر است بگوییم ایران عبرتی برای تاریخ.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها