راگبی روسیه و بلاروس از جام جهانی کنار گذاشته شدند/ سلب میزبانی بازی‌های جهانی ورزش‌های ویلچری از سوچی روسیه

فدراسیون بین المللی راگبی تیم‌های روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات جهانی این رشته محروم کرد.

راگبی روسیه و بلاروس از جام جهانی کنار گذاشته شدند/ سلب میزبانی بازی‌های جهانی ورزش‌های ویلچری از سوچی روسیه

در ادامه تعلیق گسترده ورزش روسیه و بلاروس از صحنه رقابت‌های جهانی و قاره‌ای، فدراسیون بین المللی راگبی تیم راگبی روسیه را از مسابقات جهانی این رشته محروم کرد.

به لطف محرومیت روسیه از این رقابت ها، جواز حضور گرجستان در جام جهانی راگبی ۲۰۲۳ تایید شد.

با توجه به محرومیت روسیه و بلاروس از تمامی رقابت‌های بین المللی، روس‌ها قادر به تکمیل مسابقات قهرمانی راگبی اروپا نیستند. هیئت رئیسه جام جهانی راگبی اعلام کرده است که بازی‌های باقی‌مانده روسیه لغو شده و به حریفان آن‌ها چهار امتیاز داده می‌شود؛ بنابراین گرجستان که در میان حریفان روسیه قرار داشت، اکنون ۳۵ امتیاز از ۸ بازی دارد.

گرجستانی‌های شکست ناپذیر، در هر صورت در پایان بازی‌ها یکی از دو تیم تیم برتر خواهند بود و بنابراین پانزدهمین تیمی هستند که به جام جهانی ۱۵ نفره مردان سال آینده در فرانسه راه می‌یابند.

پرتغال و هلند دیگر تیم‌هایی هستند که از حذف روسیه سود می‌برند. اسپانیا، پرتغال و رومانی همگی برای دوم یا سوم شدن با هم رقابت می‌کنند. دو تیم اول از هر گروه جواز حضور در جام جهانی را دریافت می‌کند، تیم سوم هم شانس حضور درجهانی را خواهد داشت. پیش از این، روسیه به جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن راه یافته بود که در هر چهار بازی شکست خورد.

فدراسیون بین المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو میزبانی روسیه را گرفت

علاوه بر این، فدراسیون بین المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو (IWAS) میزبانی بازی‌های جهانی۲۰۲۲ را که قرار بود از ۲ تا ۹ اکتبر در سوچی روسیه برگزار شود، از این کشور گرفت. کمیته بین المللی المپیک توصیه کرده است که ورزشکاران روسیه و بلاروس به طور کامل از رقابت‌های بین المللی محروم شوند و همه ۴۰ فدراسیون بین المللی المپیک پرچم این کشور را ممنوع کرده اند.

ورزشکاران این ۲ کشور فقط ممکن است بتوانند در مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری، جودو، ورزش‌های آبی، اسکیت‌برد و تنیس می‌توانند به‌عنوان ورزشکاران بدون ملیت رقابت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها