برتربینیِ اروپامحور برخی رسانه ها در بحبوحه جنگ اوکراین/ ویدئو

حمله روسیه به اوکراین و شروع جنگ در کنار تمام خرابی ها و آفت هایی که داشته و هر روز افزایش می یابد، ابعاد گوناگون رفتار انسانی را در شرایط بحرانی نیز به نمایش گذاشته است.

برتربینیِ اروپامحور برخی رسانه ها در بحبوحه جنگ اوکراین/ ویدئو

به گزارش خبرفوری، برای نمونه، بدرفتاری با مردم آفریقایی تبار در مرزهای اروپا و آفریقایی‌هایی که از اوکراین فرار می‌کردند در چند روز گذشته خبرساز شد. در همین راستا برخی رسانه ها، وضعیت جنگی اوکراین را با کشورهای خاورمیانه یا آفریقایی که مدام خبرهای جنگ و ترور و انفجار از آنجا مخابره می شود، مقایسه کرده و نوعی شگفت زدگی ناشی از فاصله گذاری بین خودشان (اروپائیان) و خاورمیانه و آفریقا را به نمایش می گذارند.

این رسانه ها بدون اینکه بر جنبه های غیرانسانی جنگ تاکید کنند، لزوم پایان یافتن آن را از مقایسه با نقاط توسعه نیافته جهان و تاکید بر برتری نژادی، طلب می کنند. برای مثال، گزارشگر CBS که نمونه ایست از رویکرد غیرانسانی برخی از رسانه ها به جنگ اوکراین که در ویدئوی زیر می بینید:

حجم ویدیو: 26.75M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    پوتین با مردم اوکراین رفتار ورزشکاری داشته باشد
    به عنوان یک ورزشکار قدیمی ایرانی از حمله روسیه به اوکراین بسیار نگران و ناراحت شده‌ام و از پوتین که خود را ورزشکاری همه سر حریف می‌داند، می‌خواهم که با مردم مظلوم و بیگناه اوکراین هم با منش و رفتار ورزشکاری و پهلوانی برخورد کند.

  • 0

    تفاوت رفتار غرب درباره ایران و اوکراین
    وقتی رژیم بعث عراق با پیشرفته‌ترین سلاح و هواپیماهای جنگنده به ایران حمله کرد و موجب شهید و مجروح و آواره‌شدن میلیون‌ها هموطن ما شد، صدای اعتراضی از هیچیک از کشورهای اروپایی و آمریکا درنیامد، اما حالا از مردم اوکراین چنان دفاع می‌کنند و برای ارتش آن کشور سلاح می‌فرستند که انگار به کشور خودشان حمله شده است!

  • 0

    چرا دل دبیرکل سازمان ملل برای ملت فلسطین نمی‌شکند؟
    عکس صفحه اول روزنامه اطلاعات هفتم اسفندماه خیلی خوب و تأثیرگذار بود. متاسفأنه آمریکا که باعث و بانی اصلی جنگ روسیه و اوکرین بوده است، به اصطلاح آنقدر انگشت‌ در لانه زنبور کرد تا این جنگ ویرانگر را به راه انداخت، دبیرکل سازمان ملل هم گفته که از حمله روسیه به اوکراین دل‌اش شکسته است که باید پرسید دل ایشان چرا از جنایات اسرائیل در فلسطین و یا حمله نظامیان آمریکا و یا جنایتکاران داعش به مردم بیگناه عراق و سوریه نمی‌شکند و آمریکا و کشورهای اروپایی چرا برای رزمندگان فلسطینی و مردم عراق و سوریه سلاح‌های سبک و سنگین نمی‌فرستد تا به وسیله آن‌ها با صهیونیست‌های اشغالگر و نیروهای ددمنش داعش بجنگند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها