ارتش میانمار از اقدام روسیه علیه اوکراین حمایت کرد

سخنگوی ارتش میانمار امروز (دوشنبه) گفت که دولت از اقدامات روسیه در اوکراین از جمله عملیات ویژه نظامی در این کشور حمایت می‌کند و همچنان بر این باور است که مسکو حق دارد از منافع ملی خود دفاع کند.

ارتش میانمار از اقدام روسیه علیه اوکراین حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ارتش میانمار همچنین گفت:‌ نخست به عقیده من در اوضاع اوکراین، روسیه اقدامات ضروری را برای حفظ و تقویت حق حاکمیت خود انجام می‌دهد. دوم اینکه مسکو به عنوان یک قدرت بزرگ توازن نیروهای جهانی را تضمین می‌کند که به حفظ صلح جهانی کمک می‌شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه بتواند استعمارگری مدرن را ریشه کن کند و به این نکته اشاره کرد که آمریکا با هدف تضعیف حق حاکمیت روسیه به مرزهای این کشور نزدیکتر می‌شود.

سخنگوی ارتش میانمار در ادامه صحبت هایش افزود:‌ اوضاع پیرامون اوکراین مشکلی برای دو کشور نیست. رئیس جمهوری، دولت و مردم روسیه موظف به پاسخگویی به وضعیت ژئوپلیتیکی در حال ظهور در جهان هستند، جایی که اوکراین تنها یکی از بخش‌های آن محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که اقدامات رئیس جمهوری روسیه با هدف حفاظت از منافع ملی و نشان دادن وحدت مردم روسیه است.

این مقام ارشد دولت میانمار در ادامه گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دولت مسکو و مردم این کشور به جهان نشان داده‌اند که یک دیدگاه گسترده از مشکلات سیاسی جهانی دارند و روسیه می‌تواند و باید از منافع ملی و وحدت خود دفاع کند.

وی همچنین این مساله را یادآور شد که چطور کشورهای غربی به نیروهای اپوزیسیون میانمار تامین مالی می‌کردند و افزود: بحران کنونی اوکراین نیز به دلیل عدم تمایل آمریکا در تایید تضمین‌های امنیتی روسیه اتفاق افتاده است.

سخنگوی ارتش میانمار خاطرنشان کرد: امروز اوکراین به طور کامل از سیاست و ایدئولوژی بلوک کشورهای غربی پیروی می‌کند. این وضعیت باعث شده که روسیه به درستی خواسته‌های خود را برای امنیتش مطرح کند، اما دیدیم که آمریکا به آنها پاسخی نداد و برخلاف حل عادلانه مشکلات عمل کرد. ما در حال حاضر شاهد پیامدهای آن هستیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تجاوز روسیه. عملیات ویژه دیگه چه صیغه ای است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها