عبور ناو جنگی ایالات متحده از تنگه حساس تایوان

یکی از کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا، در میانه افزایش نگرانی‌ها در خصوص احتمال حمله چین به تایوان، از تنگه تایوان عبور کرد.

عبور ناو جنگی ایالات متحده از تنگه حساس تایوان

به گزارش اسپوتنیک، یکی از کشتی‌های جنگی ایالات متحده، امروز - شنبه- در اقدامی که ناوگان هفتم نیروی دریایی این کشور از آن به‌عنوان رفت و آمدی روتین در آب‌های بین‌المللی یاد کرده است، از تنگه حساس تایوان عبور کرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان تأیید کرد‌ که این کشتی به هنگام عبور از این تنگه، به سمت شمال حرکت می‌کرده است. 

وزارت دفاع تایوان در ادامه افزود‌ که عبور این کشتی،‌ توسط نیروهای مستقر در این جزیره رصد شده و هیچ مورد نامعمولی مشاهده نشده است. 

وزارت دفاع چین‌،‌ تا به حال، هیچ‌گونه اظهارنظری در این باره نکرده است.  

 

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • قلندر واقعی.
    2

    لعنت بهت.میمرذی یه کشتی به اکراین بفرستید

  • ناشناس
    0

    امریکای مفنگی کدخدای سابق جهان ,اکراین رابا تحریکها و انقلابهای مخملی و نارنجی اش به روسیه سپرد و کنار نشست.حالا ان فضاحت هنوز به پایان نرسیده,می خواهد تایوان را هم مثلا در برابر چین تحریک و شیر کند و تحویل چین بدهد. روند پایان امپراتوری امریکا با این رسوائیهای 2022 و2021سرعت گرفته است.دور نیست که در خاور میانه هم بعضی عربها و اسرائیل از کمند حمایتی امریکا گسیخته شوند و احتمالا طعمه روسیه یا ترکیه گردند.

  • نکته سنج
    0

    هر چقدر ترامپ رو بازی می‌کرد، بایدن سیاست باز و موذی است و استاد جنگهای نیابتی.

    با گسترش ناتو به شرق روسیه را درگیر جنگ اوکراین کرد.
    با انگلک تایوان، به دنبال درگیر نمودن چین خواهد کرد.
    و می‌خواست با خروج از افغانستان، ایران را در گیر طالبان کند که فعلا موفق نشد.

    با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سیاست کشور های آنگلوساکسون ( آمریکا، انگلیس استرالیا کانادا) تقویت مجدد سلطه ی خود بر جهان و جلوگیری از قدرت یابی روسیه، چین و ایران و اتحادیه اروپا است.
    نخردین زیردریایی‌های اتمی فرانسه توسط استرالیا نیز به همین خاطر بود.
    اروپا میخواست ارتش اروپایی را ایجاد کندو این یعنی پایان ناتو.
    آمریکا و انگلیس به دنبال احیا و حفظ ناتو و با جنگ افروزی موجه ساختن ادامه ی ناتو هستند.تا این بازوی نظامی را با خرج کمتر و استفاده بیشتر داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها