هشدار مسکو به رسانه‌های روسیه درباره نوع پوشش اخبار اوکراین

نهاد دولت فدرال روسیه به ۱۰ رسانه‌ این کشور درباره نوع پوشش اخبار اوکراین هشدار داد.

هشدار مسکو به رسانه‌های روسیه درباره نوع پوشش اخبار اوکراین

نهاد فدرال روسیه موسوم به «خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی» از نحوه پوشش اخبار اوکراین در برخی از رسانه‌های این کشور انتقاد کرد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای از قبیل شبکه «الجزیره»، یک نهاد دولت فدرال روسیه که وظیفه نظارت بر رسانه‌ها و نهادهای ارتباطاتی این کشور را بر عهده دارد، به ۱۰ رسانه محلی روس درباره «انتشار اخبار نادرست درباره تحولات جاری در اوکراین» هشدار داد.

نهاد فدرال روسیه موسوم به «خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی» ، به تعدادی از رسانه‌های محلی این کشور از قبیل کانال تلویزیونی «دوزهد» و رادیو « Echo of Moscow » دستور داده که برخی از اخبار خود را حذف کنند.

به گفته این نهاد فدرال که با نام «روکسومنادزور» نیز شناخته می‌شود، اعلام کردند که ۱۰ رسانه محلی روس اطلاعات نادرست درباره «عملیات ویژه روسیه در اوکراین» و تحولات جاری در اوکراین منتشر کرده‌اند.

این نهاد ناظر بر رسانه‌های روسیه به ۱۰ رسانه محلی هشدار داد در صورت عدم اجرای دستور فوق با موانعی از قبیل محدودیت دسترسی به منابع رسانه‌ای یا وبگاه‌های خود مواجه خواهند شد.

«خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی» همچنین از این رسانه‌ها خواست گزارش‌هایی را که از واژه‌های «حمله، تهاجم یا اعلان جنگ» برای عملیات مسکو در اوکراین استفاده شده است، حذف کنند.

ارتش روسیه از بامداد پنجشنبه به وقت تهران با دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور، از آغاز «عملیات ویژه در اوکراین» خبر داد؛ عملیاتی که به درگیری‌های نظامی بین این دو کشور همسایه منجر شد و با گذشت سه روز، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و خبرها از زد و خوردها در کی‌یف پایتخت اوکراین حکایت دارد

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خخخ
    1

    جوری تیتر میزنید انگار خودتون تا حالا از این هشدارا نداشتین
    حتی برای در ج قیمت دلار آزاد هم در بعضی مواقع پول گرفتین که درج نکنید چه رسد به مسایل سیاسی خاص حتی بعضی از اخبارای اشخاص خاص هم مجبورتون کردن ممنوع النظر کنید که آمار مخالفان معلوم نشه حالا واسه ما پوتوین رو نقد میکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها