ادعای اوکراین درباره حمله روسیه به ۲ کشتی تجاری در اودسا

وزارت زیرساخت اوکراین کشتی های جنگی روس روز جمعه یک روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، یک کشتی حامل مواد شیمیایی با پرچم مولداوی و یک کشتی باری حامل پرچم پاناما با ماموریت بارگیری غلات در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه را گلوله باران کردند.

ادعای اوکراین درباره حمله روسیه به ۲ کشتی تجاری در اودسا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در مجموع سه کشتی غیرنظامی از زمان آغاز این حمله هدف حمله قرار گرفته اند. روز پنجشنبه کشتی باری "یاسا ژوپیتر" متعلق به ترکیه در نزدیکی اودسا مورد اصابت قرار گرفت.

وزارت زیرساخت اوکراین اعلام کرد کشتی میلنیال اسپریت (Millennial Spirit) با پرچم مولداوی در زمانی که هدف حمله یک کشتی نظامی روسیه قرار گرفت، حامل ۶۰۰ تن گازوئیل بوده است.

پیش از این روز جمعه سازمان دریایی مولداوی اعلام کرد که خدمه کشتی میلنیال اسپریت روس هستند و دو نفر از آنها به شدت مجروح شده اند.

مقام ارشد این سازمان گفت: ۱۰ دقیقه پیش شنیدیم که همه خدمه این کشتی نجات یافتند اما دو نفر از آنها به شدت مجروح شدند و در راه بیمارستان هستند.

بر اساس اعلام وزارت زیرساخت اوکراین، کشتی باری موسوم به نامورا کوئین (Namura Queen) با پرچم پاناما هم روز جمعه هدف اصابت موشکهای روسی قرار گرفت.

شرکت کشتیرانی اوکراینی استارک شیپینگ (Stark Shipping) مستقر در اودسا گفت: طبق اطلاعات مربوط به کنترل ترافیک و سرویس هاربر مستر (Harbor Master) در ساعت ۱۲:۵۵ در نقطه لنگرگاه شماره ۳۵۸، یک موشک به قسمت عقب کشتی نامورا کوئین اصابت کرد.

شرکت مذکور اضافه کرد: این کشتی حامل پرچم پاناما با ماموریت بارگیری غلات عازم بندر پیودنی (یوژنی سابق) بود که در کشتی آتش سوزی به وجود آمد و پس از آن یدک کش P&O STAR برای امدادرسانی به آن وارد عمل شد. وضعیت تحت کنترل است.

شرکت نیکو کیسن (Nikko Kisen) توسط وب سایت جهانی ردیابی کشتی وسل فایندر (Vessel Finder) به عنوان یکی از صاحبان کشتی نامورا کوئین ذکر شده است.

شرکت کشتیرانی ژاپنی Nissen Kaiun ، از شرکتهای تابعه نیکو کیسن، به رویترز گفت که یک کشتی باری مورد اصابت قرار گرفته است، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

اواخر روز جمعه، اداره دریانوردی پاناما از کشتی‌ها خواست هنگام حرکت در آب‌های اوکراین و روسیه، در دریای سیاه و دریای آزوف، "حداکثر هوشیاری را حفظ کرده و شرایط امنیتی را در کشتی بالا ببرند."

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها