وزیر خارجه سوریه:

به مذاکرات ایران-عربستان خوشبین هستیم/ کشورهای عربی از دشمنی با ایران هیچ سودی نمی‌برند

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه کشورهای عربی از دشمنی با ایران هیچ سودی نمی برند تاکید کرد که کشورش نسبت به مذاکرات ایران و عربستان خوشبین است.

به مذاکرات ایران-عربستان خوشبین هستیم/ کشورهای عربی از دشمنی با ایران هیچ سودی نمی‌برند

فیصل مقداد که به مسکو سفر کرده است در گفت وگو با روسیاالیوم درخصوص مذاکرات بین عربستان و ایران گفت: ما به مذاکرات ایران و عربستان بسیار خوشبین هستیم و از آن حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای غربی می‌خواهند که ایران و کشورهای عربی دشمن باشند البته دولت‌های عربی باید بدانند دشمنی با ایران که با شعارهای مختلفی انجام می‌گیرد، هیچ سودی برای آن ها به دنبال نخواهد داشت.

مقداد همچنین بر اهمیت توافق کشورهای عربی با ایران به منظور ایجاد ثبات در منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به حمایت های ایران از این کشور در جنگ با تروریسم و روابط متوازن و بر اساس احترام متقابل میان تهران و دمشق گفت که کشورش می تواند در نزدیک کردن دیدگاه های ایران و کشورهای عربی خلیج فارس ایفای نقش کند.

پیش از این قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرده بود که تفاهم بین ایران و عربستان برای منطقه و جهان مهم است و بغداد به طور گسترده از این تفاهم حمایت می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عراق نسبت به دور پنجم مذاکرات میان تهران و ریاض که به زودی در بغداد برگزار خواهد شد، خوشبین است.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان، وزیر امورخارجه عربستان اخیرا در اظهاراتی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که عربستان سعودی علی رغم عدم پیشرفت اساسی در دوره های قبلی به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری دور پنجم مذاکرات مستقیم با ایران است.

بن فرحان با تاکید بر اینکه ریاض کماکان خواهان گفت وگو با تهران است، خاطر نشان کرد: در واقع این امر مستلزم تمایل جدی همسایه‌های ما در ایران برای رسیدگی به مسائل اساسی موجود است. ما امیدواریم که تمایل جدی برای یافتن یک شیوه جدید وجود داشته باشد.

وزیر امورخارجه عربستان همچنین بیان کرد: اگر ما شاهد پیشرفت اساسی درخصوص این پرونده ها باشیم، نزدیک شدن به یکدیگر و بهبود روابط هم امکانپذیر است. هرچند که تاکنون شاهد آن نبوده ایم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها