یک مقام ارشد امنیتی کانادا:

تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا و واکسیناسیون اجباری در کانادا، به دنبال سرنگونی دولت است

یک مقام ارشد امنیتی کانادا گفت که اقدام اعتراض کنندگان علیه محدودیت‌های کووید-۱۹ و واکسیناسیون اجباری تحت عنوان "کاروان آزادی" به دلیل تمایل به سرنگونی دولت انجام می‌شود؛ اقدامی که معترضانی را که اصرار می‌کنند از محدودیت‌های کرونایی در کشور به ستوه آمده‌اند، به جنگ و دعوا می‌کشاند.

تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا و واکسیناسیون اجباری در کانادا، به دنبال سرنگونی دولت است

به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، «مارکو مندیچینو»، وزیر امنیت عمومی کانادا، روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرنگاران، انگیزه معترضان را زیر سوال برد و اظهار کرد که خشم نسبت به واکسیناسیون اجباری صرفا پوششی برای یک "دستورکار شوم‌تر" است.

وی افزود: کسانی بوده‌اند که سعی کرده‌اند این محاصره‌های غیرقانونی را درخصوص واکسیناسیون اجباری و خستگی ناشی از محدودیت‌های کرونایی توصیف کنند. اما در حال حاضر این چیزی نیست که این جنبش را هدایت می‌کند.

در حالی که هزاران معترض به اتاوا، پایتخت کانادا و جاهای دیگر رسیده‌اند تا به طور مسالمت آمیز خواستار پایان دادن به دستورات اجباری درخصوص همه گیری کرونا شوند، مندیچینو به یک گروه ۱۱ نفره از معترضان اشاره کرد که هنگام عبور از گذرگاه مرزی در کوتس، آلبرتا مشخص شد که سلاح گرم و مهمات حمل می‌کنند؛ حادثه‌ای که وی آن را یک "قصه پند آموز" خواند.

مارکو مندیچینو، این دادستان سابق فدرال گفت: توقیف تعداد قابل توجهی سلاح گرم غیرقانونی توسط گروهی که بسیار متعهد به این هدف هستند، چیزی است که ما باید در مورد آن بسیار هوشیار باشیم.

بر اساس گزارش‌ها، این ۱۱ نفر روز دوشنبه بازداشت و متهم شدند.

هشدار مارکو مندیچینو درخصوص کودتاچیان یک روز پس از اعلام شرایط اضطراری در کانادا اعلام شد.

نخست وزیر کانادا در تلاش برای پایان دادن به اعتراضاتی که برخی از گذرگاه‌های مرزی این کشور با آمریکا را بسته و بخش‌هایی از پایتخت کانادا را فلج کرده است، شرایط اضطراری اعلام کرد. وی تاکید کرد ارتش در (هیچ مکانی) مستقر نمی‌شود و تدابیر جدید به زمان و مکان محدود می‌شوند. مسدودسازی حساب بانکی کامیون‌داران معترض و استفاده از پلیس فدرال برای بازگشایی راه‌ها، اقدامات مورد نظر نخست‌وزیر کانادا است.

اعتراضات "کاروان آزادی" توسط کامیون‌داران کانادا و در اعتراض به واکسیناسیون اجباری رانندگان بین‌مرزی آغاز شد، اما به تدریج همه مخالفان سیاست‌های گوناگون جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا - از محدودیت‌های همه‌گیری گرفته تا مالیات بر کربن - را به خیابان‌ها کشاند. اعتراصات کامیون‌داران همچنین در نقاطی مانند فرانسه، استرالیا و نیوزیلند نیز صورت گرفته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها