دیپلمات روس: ایرانی‌ها حق دارند که دنبال تضمین باشند

نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه بعضی‌ها از شکست سیاست فشار حداکثری درس نمی‌گیرند، گفت که ایرانی‌ها کاملا حق دارند که تضمین‌هایی را درخصوص عدم تکرار خروج آمریکا از برجام بخواهند.

دیپلمات روس: ایرانی‌ها حق دارند که دنبال تضمین باشند

«میخائیل اولیانوف» از شرط ایران برای گرفتن تضمینی مبنی بر عدم تکرار خروج آمریکا از برجام در صورت بازگشت به آن، دفاع کرد.

اولیانوف در واکنش به ادعاهای بی‌اساس «ریچارد گلدبرگ» از اعضای لابی ضد ایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) که از سوی ایران نیز تحریم شده، گفت: «بعضی‌ها نمی‌خواهند از شکست سیاست فشار حداکثری درس بگیرند».

وی بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایرانی‌ها کاملا حق دارند که تضمین‌هایی را درخصوص عدم تکرار این ماجراجویی فاجعه‌بار (خروج آمریکا از برجام) بخواهند».

نماینده روسیه در مذاکرات وین پیش از این نیز با اشاره به فعال‌تر شدن مخالفان برجام در پی پیشرفت مذاکرات وین، گفت هدف تمام طرف‌ها احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها است. 

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند هفته پیش آغاز شده است. مقام‌های آمریکایی و اروپایی پیش از این گفته بودند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته اما اندازه این پیشرفت‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوان امیدوار بود توافق در دسترس است.

پیش از این همچنین دیپلمات‌های اروپایی گفته بودند بخش اعظم گفت‌وگوها در روزهای گذشته بر مطالبات ایران برای اخذ تضمین در خصوص پایداری برجام متمرکز بوده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اذعان به اینکه تعیین ضرب‌الاجل یا جدول زمانی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ممکن نیست، گفت پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شده اما به دنبال بازگشت به تبعیت از محدودیت‌ها هستند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کاسه داغتر از آش و مامور لنگ در هوا نگهداشتن مذاکرات...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها