مقام اتحادیه اروپا از نشست کارگروه رفع تحریم‌ها و ادامه رایزنی‌ها خبر داد

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام از ادامه‌دار بودن رایزنی‌ها در نشست کارگروه برجام خبر داد و تعهد هیأت‌های حاضر را ستود.

مقام اتحادیه اروپا از نشست کارگروه رفع تحریم‌ها و ادامه رایزنی‌ها خبر داد

«انریکه مورا» در توییتی در خصوص مذاکرات وین نوشت: «نشست کارگروه رفع تحریم‌ها هم اکنون در کوبورگ در حال برگزاری است و جلسات بیشتری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.»

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در ادامه توییت خود اعلام کرد: موفقیت مذاکرات وین درباره برجام هنوز نامشخص است، چون چنین چیزی در مذاکرات به این پیچیدگی، منطقی است. با این حال به عنوان هماهنگ‌ کننده، نمی‌توانم تعهد هیأت‌ها را به موفقیت ستایش نکنم.

صبح امروز نیز یک مقام اتریشی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد که از یک سو کشور‌های غربی نمی‌خواهند ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود و از سوی دیگر، تهران به لغو تحریم‌ها توجه دارد؛ بنابراین دو هدف متفاوت در مذاکرات وین پیش رو است. با اینکه هدف هر دو طرف قابل قبول است، اما راه رسیدن به تحقق هر دو هدف دشوار است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در کنفرانسی مطبوعاتی پیشتر اعلام کرده بود که امکان دستیابی به یک توافق با ایران در مذاکرات وین وجود دارد و جو مذاکرات بهتر از آن چیزی است که قبلاً بود. در همین راستا منابع نزدیک به مذاکرات وین تایید کردند با این که اختلافاتی وجود دارد، اما مذاکرات در مسیر درستی است و به مرحله حساسی رسیده است.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجددا ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا معطوف شده است. برخی مقامات اروپایی ضمن بیان احتمال دستیابی به توافق تا فوریه ۲۰۲۲، اعلام کردند که اختلافات بین طرف‌های مذاکره کننده و ایران در حال کاهش است.

آمریکا نیز که به طور غیرمستقیم درحال تاثیرگذاری در مذاکرات است ادعا کرده است در خصوص ایران دیپلماسی را ترجیح می‌دهد با این حال دولت جو بایدن در حال بررسی همه گزینه هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها