سخنگوی کرملین:

اوکراینی‌ها حتی آب وهوای بد خود را به گردن روسیه می‌اندازند

سخنگوی کرملین به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت که روسیه هیچ ارتباطی با حملات سایبری به وبسایت‌های دولتی اوکراین ندارد.

اوکراینی‌ها حتی آب وهوای بد خود را به گردن روسیه می‌اندازند

«دیمیتری پسکوف» در بخشی از این مصاحبه که روزنامه «هیل» در حساب توییتر خود منتشر کرد، گفت: ما آن گزارش‌ها و همچنین اخبار رسانه‌ای را خوانده‌ایم. با آن ارتباطی نداریم و روسیه با این حملات سایبری مرتبط نیست.

سخنگوی کرملین افزود: ما اتهاماتی علیه روسیه شنیده‌ایم که روسیه پشت آن (حملات) قرار دارد. اما مدرکی ارائه نشد. ما آن را ادامه اتهامات اثبات نشده دیگر علیه روسیه می‌دانیم. تقریباً به این واقعیت عادت کرده‌ایم که اوکراینی‌ها همه چیز را حتی آب و هوای بد خود را به گردن روسیه می‌اندازند.

*تنش در مرز با اوکراین بیش از حد است

به گفته پسکوف، سطح تنش در مرز با اوکراین بیش از حد است، به همین دلیل روسیه اصرار دارد که پاسخی ملموس به ابتکارعمل خود در زمینه تضمین‌های امنیتی دریافت کند.

وی در این خصوص گفت: ما تنش زیادی در مرز داریم. در این بخش از اروپا تنش بسیار زیادی داریم. و البته به طور خودکار مشکلات بیشتری را به دنبال دارد. به همین دلیل است که برای قاره ما بسیار بسیار خطرناک است. به همین دلیل است که ما اصرار داریم که برای نگرانی‌های خود پاسخی مستقیم دریافت کنیم، پاسخی بسیار خاص برای پیشنهادات بسیار خاص خود.

*آمریکا برای ادعاهایش سند ارائه کند

سخنگوی کرملین ادعای تشدید تنش نظامی روسیه علیه اوکراین را رد کرد و افزود که ایالات متحده تاکنون هیچ مدرکی برای آن ارائه نکرده است.

پسکوف در مصاحبه با سی‌ان‌ان در خصوص ادعاها مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای تشدید تنش نظامی یا حمله به اوکراین، گفت: اول این که همانطور که می‌بینید این اتفاق نمی‌افتد. دوم این که ما دیشب بیانیه آقای سالیوان [مشاور امنیت ملی ایالات متحده] را شنیدیم و او قول داد که مدارک این اتهام را اگر اشتباه نکنم ظرف ۲۴ ساعت منتشر کند. بنابراین ما همچنان منتظر شواهدیم.

وی افزود: می‌دانید، ما در دنیایی از اتهامات جعلی، اخبار جعلی و در دنیای دروغ زندگی می‌کنیم. و تا زمانی که (ادعای قصد روسیه برای حمله به اوکراین) به شکلی توسط چیزی قابل مشاهده یا قابل درک ثابت نشود، همچنان گمان می‌کنیم که این خبر جعلی و اتهامات نادرست است.

غرب و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. سخنگوی کرملین، پیش‌تر این ادعاها را توخالی و بی‌اساس خواند و به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها تلقی و اشاره کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ‌کسی ایجاد نمی‌کند. با این حال، پسکوف احتمال تحریکات با هدف توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

پیش از این، «سرهی دِمِدیوک» معاون دبیر شورای امنیت ملی اوکراین به خبرگزاری رویترز گفت که اوکراین حمله سایبری روز جمعه - که وبسایت‌های دولتی را با پیام‌های تهدیدآمیز مخدوش کرد - به گروهی موسوم به «UNC1151» (مرتبط با سازمان اطلاعات بلاروس) منتسب می‌داند و این اقدام پوششی برای اقدامات مخرب بیشتر در پشت صحنه بود.

به نوشته رویترز، دمدیوک با ادعای اینکه گروه مذکور از بدافزاری مشابه بدافزار استفاده شده توسط یک گروه مرتبط با سازمان اطلاعات روسیه استفاده کرده، توضیح داد: ما [بر اساس شواهد] اولیه معتقدیم که گروه UNC1151 ممکن است در این حمله دست داشته باشد.

روز جمعه بود که وزارت آموزش اوکراین اعلام کرد که در پی حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های اینترنتی این کشور، تعداد زیادی از وبسایت‌های دولتی اوکراین از دسترس خارج شدند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حاج طوسی
    0

    از روس جماعت هرچی بگی بر میاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جهت اطلاع اوکراینی ها هم روس هستند. تو قضیه هواپیما ساقط شده هم نشان دادند شبیه برادر بزرگترشان روسیه عمل می کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها