اعتراضات هزاران نفری در وین علیه واکسیناسیون اجباری

هزاران تن از مردم وین ، پایتخت اتریش در اعتراض به برنامه‌های دولت برای اجباری کردن واکسیناسیون در خیابان‌های این شهر دست به اعتراض زدند.

اعتراضات هزاران نفری در وین علیه واکسیناسیون اجباری

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان در راهیپمایی روز شنبه با سر دادن شعار "دولت باید برود‍!" در یک راهپیمایی هزاران نفری در وین که به یک رویداد معمول روزهای شنبه در این شهر بدل شده،‌ حضور یافتند.

پارلمان اتریش قرار است در روزهای آتی درباره اجباری شدن واکسیناسیون علیه کرونا رای بدهد که باعث دودستگی در کشور می‌شود؛ این رای گیری همزمان با بیشتر شدن تعداد مبتلایان به کرونا برگزار می‌شود.

در نوامبر گذشته میلادی، دولت اتریش چهارمین دور قرنطینه سراسری را اعلام کرد و گفت: برای تمامی مردم اتریش واکسیناسیون اجباری می‌شود و این کشور به نخستین کشور اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد که دست به چنین برنامه‌ای می‌زند.

بر اساس نظرسنجی مجله "پروفیل"، ۵۱ درصد از شرکت کنندگان مخالف اجباری شدن واکسیناسیون از فوریه هستند و از این تعداد، ‌۳۴ درصد هم به صورت کلی مخالف واکسیناسیون کرونا بوده و ۱۷ درصد هم می‌خواهند منتظر بمانند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که ۴۵ درصد از مردم اتریش با آغاز واکسیناسیون اجباری در فوریه موافقند.

مقام‌های بهداشت و درمان اتریش گزارش کرده‌اند که از آغاز پاندمی کرونا در اوایل ۲۰۲۰، بیش از ۱.۴ میلیون نفر به این بیماری ویروسی مبتلا شده و قریب به ۱۴ هزار تن دیگر نیز جان باختند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها