فراخوان برای تظاهرات امروز در بغداد علیه انتخاب الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان

فعالان سیاسی در عراق خواستار برگزاری تظاهرات گسترده‌ای طی عصر امروز (دوشنبه) در اعتراض به انتخاب مجدد رئیس ائتلاف "تقدم" به عنوان رئیس پارلمان عراق شدند. آن‌ها آنچه در جلسه روز یکشنبه پارلمان عراق اتفاق افتاد را "خیانت" دانستند.

فراخوان برای تظاهرات امروز در بغداد علیه انتخاب الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان

به گزارش برگزاری المعلومه، به دنبال انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق برای دومین بار، ضرغام ماجد، فعال سیاسی عراقی در پیامی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی گفت: ای فرزندان وفادار عراق، از شما دعوت می کنیم ساعت سه بعد از ظهر امروز به وقت عراق تظاهرات سراسری در محکومیت "خیانت" اکثر نمایندگان مجلس جدید بابت انتخاب مجدد محمد الحلبوسی به ریاست مجلس، برگزار کنید. 

وی افزود: "خیانت و فساد بزرگ الحلبوسی در جلسه قبل به دور و نزدیک ثابت شد و ثابت شد که وی خائن و خرابکار بزرگ است."

ماجد ادامه داد: "کسانی که از ظالم، فاسد و خائن حمایت می‌کنند،‌ باید پاسخگو باشند.

او بیان کرد که کسانی که به انتخاب مجدد الحلبوسی رای دادند خود یک فاسد، ظالم وخائن هستند و باید در پیشگاه خداوند و مردم عراق پاسخگو باشند."

روز یکشنبه پارلمان جدید عراق پس از چند ساعت وقفه برگزار شد و طی آن محمد الحلبوسی برای ریاست جدید پارلمان و حاکم الزاملی به عنوان معاون اول و شاخوان عبدالله به عنوان معاون دوم وی تعیین شدند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چون به نماینده شما انتخاب نشد بقیه فاسد هستند؟؟؟؟ مثل قبلا که زیر بار نتیجه انتخابات نمی رفتید تا دادگاه مستقل عراق تو دهنتان زد. مگه عراق هم مثل ایران است ، که قضات ان و یا کمیسیون مستقل ان با امر و نهی صاحبان قدرت و ثروت ، نماینده انتخاب کنند و نظر دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها