حملات رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب نوار غزه

نیروی هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به چند پایگاه و موضع گروه‌های مقاومت در شمال و جنوب نوار غزه حمله کردند.

حملات رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب نوار غزه

رسانه‌های عربی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در شمال نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری «صفا» و شبکه «المیادین» گزارش دادند که خبرهای اولیه حاکی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شمال غزه است.

کانال تلگرامی «صابرین‌ نیوز» نیز به نقل از منابع محلی نوشت: «بالگردهای آپاچی اسرائیلی، به سمت شمال نوار غزه موشک پرتاب کرده‌اند. این حملات، یک نقطه دیدبانی حماس در شرق جبالیا را هدف قرار داده است».

دیگر رسانه‌های عربی نیز می‌گویند بالگردهای تهاجمی رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی، حداقل سه فروند موشک به ساختمان‌هایی در شمال نوار غزه شلیک کرده‌اند.

دقایقی بعد اما خبرنگار شبکه «المیادین» از نوار غزه گزارش داد که علت شنیده‌شدن صدای انفجار، شلیک منور به آسمان شمال غزه توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی است.

با افزایش چرخش خبرها مبنی بر حمله به شمال نوار غزه در رسانه‌های اجتماعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این مسئله اعلام کرد که صدای انفجار بر اثر حمله اسرائیلی به این منطقه نبوده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز گزارش داد که این منور توسط بالگردهای نظامی اسرائیلی در شمال نوار غزه شلیک شده و هم‌اکنون حجم پرواز بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین این رژیم در منطقه افزایش یافته است.

دقایقی بعد اما خبرگزاری فلسطینی «شهاب» خبر داد که صدای انفجار این‌بار در جنوب نوار غزه و در غرب شهر «خان‌یونس» شنیده شده است.

صابرین‌نیوز نیز سپس نوشت که بالگردهای رژیم صهیونیستی پایگاه «القادسیه» متعلق به گردان‌های القسام در غرب خان‌یونس را هدف قرار دادند.

المیادین نیز گزارش داد که هواگردهای نظامی اسرائیلی در حال حمله به چند پایگاه متعلق به گروه‌های مقاومت در جنوب غزه هستند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: «نیروی هوایی در حال بمباران اهدافی در نوار غزه، در واکنش به شلیک‌شدن راکت به ساحل تل‌آویو است».

شبکه «العربیه» می‌گوید گزارش‌های اولیه حاکی از شلیک‌شدن حداقل ۱۲ فروند موشک توسط نیروی هوایی صهیونیست‌ها به پایگاه القادسیه در غرب خان‌یونس است.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، یگان‌های ضد هوایی مقاومت فلسطین نیز با شلیک به سمت هواپیماهای اشغالگران صهیونیست، مقابله با این حملات را آغاز کردند.

نهایتا حوالی ساعت ۲ بامداد به وقت تهران، منابع محلی از خروج هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی از آسمان نوار غزه خبر دادند.

با این حال چند دقیقه از عقب‌نشینی هواگردهای اسرائیلی از آسمان جنوب غزه نگذشته بود که رسانه‌های فلسطینی از وقوع حملاتی به شمال نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری «شهاب» گزارش داد که توپخانه ارتش اشغالگر در حال شلیک به مناطقی در شمال نوار غزه است و یک پست دیدبانی در منطقه «الغول» در شمال بیت لاهیا هدف حمله قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین اما از اتفاق مهمی در میانه حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه خبر داد و آن شلیک هشدار دو فروند موشک توسط مقاومت فلسطین از ساحل این منطقه به سمت دریا بود.

شبکه «الاقصی» نیز گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطینی با استفاده از دو فروند موشک ضد هوایی «سام ۷»، هواپیماهای مهاجم رژیم صهیونیستی را در غرب نوار غزه هدف گرفتند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها