رهبر مذهبی هندو به جرم توهین به گاندی دستگیر شد

پلیس هند یک رهبر مذهبی هندو را به اتهام سخنرانی "توهین آمیز" علیه ماهاتما گاندی و همچنین تمجید و تشکر از قاتل وی دستگیر کرد.

رهبر مذهبی هندو به جرم توهین به گاندی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماهاتما گاندی، رهبر استقلال هند، در سال ۱۹۴۸ طی یک مراسم مذهبی توسط یک هندو تندرو به ضرب گلوله کشته شد؛ وی در سال ۱۹۴۷، در جریان تجزیه شبه‌ قاره هند توسط استعمارگرایان بریتانیایی به هند سکولار و پاکستان اسلامی، با مسلمانان احساس همدردی می‌کرد.

به گفته پلیس هند، کالیچاران ماهاراج، این رهبر مذهبی هندو، روز پنجشنبه در "ایالت مادیا پرادش مرکزی" هند به اتهام ترویج نفرت بین گروه‌های مذهبی دستگیر شد.

رسانه‌ها گزارش کردند که ماهاراج طی سخنرانی خود گفته بود: گاندی کشور را "نابود" کرد؛ "درود" بر «ناتورام گودسه»، کسی که گاندی را به قتل رساند.

پس از تکمیل تحقیقات پلیس، کالیچاران ماهاراج به‌طور رسمی در دادگاه متهم خواهد شد و اگر مجرم شناخته شود، ممکن است تا پنج سال زندانی شود.

حملات تندروهای هندو علیه مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها پس از به قدرت رسیدن نارندا مودی، نخست وزیر هند، در سال ۲۰۱۴ تشدیده شده است.

همچنین، ویدئوهایی که در آن رهبران مذهبی هندو خواستار "خشونت" و "پاکسازی قومی مسلمانان" در هند بودند، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و به دنبال آن پلیس اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع و عاملان آن است.

آشوک کومار، رئیس پلیس اوتاراکند به رسانه‌های محلی گفت که تحقیقات در حال انجام است؛ با این حال، تاکنون هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها